2014. január 6., hétfő

Vegán lencseleves


Ùjév napjàn megkívàntam a lencsét és magyar szokàs szerint meggazdagodás céljábòl, csinàltam is. Kolbàszosat. Nem esett jòl a hùs, csak a lencsét ettem meg. Ebben a verziòban helyettesítettem a hùst mindenféle zöld levéllel és tökéletes lett! Nem akartam kihagyni a füstölt ízt, így raktam bele egy kis... dobpergés... folyékony füstöt. Szerintem kiválò termék, mert tökéletesen és észrevehetetlenül pòtolja a füstölt hùs ízét. Ha problémàs a beszerzése, elhagyhatò, de érdemes venni, mert olcsò és sokàig elég. Ha van rà lehetősèg, akkor mindenkèpp pròbáljunk meg BIO alapanyagokat beszerezni.

Hozzàvalòk:
2 ek olaj
egy kis fej hagyma
20 deka piros lencse-mosva (ilyen volt itthon nekem, nem àztattam be és gyorsan megfőtt)
víz
2 gerezd apróra vágott fokhagyma
olaj
ízlés szerint vegeta-ha lehet, akkor BIO legyen és sómentes
sò, bors-ízlés szerint
2-3 babérlevél
kis cayenne bors, ha csípőset szeretnénk
1 ek folyékony füst
zöld levelesek egyvelege (nekem màngold és leveles kel volt itthon)

a ràntàshoz:
2 ek olaj
1 ek barnarizs liszt
1 kàvéskanàl őrölt pirospaprika

fehérborecet
vegàn tejföl

Pirítsuk meg a hagymàt, dobjuk rà a mosott lencsét, pirítsuk néhàny màsodpercig, majd engedjük fel a làbast vízzel. Ha forr, habos lesz, azt szedjük le. Mùltkor nem szedtem le és jò lett ùgy is. :)
Rakjuk bele a fokhagymàt, vegetàt, sòt, borsot, babérleveleket és a cayenne borsot, majd adjuk hozzà a folyékony füstöt. Hagyjuk rottyanni egyet, kòstoljuk meg és ízesítsük, ha kell. Adjuk hozzà a leveleseket es fedő alatt lassù tűzőn addig főzzük, amìg a lencse meg nem puhult.
Szedjük ki a babèrleveleket, csináljunk rántàst (pirítsuk egy kicsit a lisztet az olajban, adjuk hozzà a paprikàt a végén) és öntsük hozzà a leveshez. Főzzük 1-2 percig és kész is! Ha kész, loccsantsuk meg egy kis fehérborecettel és én vegàn paprikàs tejföllel tàlaltam.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése