2011. április 15., péntek

Grízpapi süti meggyesen

...vagy tejbepápi, de az nem állná meg a helyét, mert ugye tej sehol :)

Vágytam már egy kicsit tartalmasabb sütire, úgyhogy kreáltam egy saját szerzeményt. Mostanában ismét a kreatívabb fázisomban vagyok, így mondhatom, hogy nagyon fincsire sikerült :)


25 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzadara / kukoricadara gluténmentesen
zabital/szójaital/mogyorótej/diótej/kókusztej stb. a főzéshez (aki ihat tejet, annak persze mehet a tej) 
6 tojás
6-8 ek xilit
fél citrom leve
pici himalája só
meggy

Megfőztem a darát a tejmentes itallal. Ezt lehet hígabbra csinálni, hogy ne legyen nagyon kemény a süti alapja.
Tojásokat szétválasztottam, sárgáját a xilittel felvertem jó habosra és belekevertem a kihűlt darát. Belenyomtam fél citrom levét is. Közepes tepsibe sütőpapír, bele a massza, 200 fokon alsó-felső sütés kb. 15 perc.
A következő réteg a meggy. Ezt eredetileg zselésre terveztem, de asszem többet nem használok semmi bolti zselésítőt, mert ismét megszivatott és csak fáziskéséssel zselésedett be. Na ez úgy történt, hogy elővettem a fagyasztóból a meggyet, bele a lábosba, rá 1-2 kanál xilit, nagy lángon kicsit főztem, hogy elmenjen a leve, de az egyre csak több lett. Nem akartam nagyon tönkretenni a meggyet a főzéssel, így beleborítottam egy zacskó instant zselés fixet... hát kihűlés után sem zselésedett össze, úgyhogy végül leöntöttem a meggyről a levet és csak a meggyet szórtam a nagyjából megsült grizes sütialapra.
Aztán fehérjét is felvertem keményre kevés xilittel és csipet sóval, ráöntöttem a habot a meggyes grízes alapra és visszatettem a sütőbe kb. 10 percre.
Nagyon finom lett! De a történetnek még nincs vége :) Másnap reggelre a leöntött meggy leve bezselésedett... hihi, úgyhogy azért azt is megettük Barnikával a sütihez.
(fotó van, csak később jön)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése