2011. március 20., vasárnap

Kókusztej

Elnézve a bolti zabital, rizsital, stb. tejmentes italok árát... átállok a házi készítésre. Egyrészt mert olcsóbb, másrészt mert ezt én is meg tudom csinálni! :)
Elsőként a kókusztejet próbáltam ki a következő módszerrel:

Vettem egy igazi kókuszdiót :) Úgy érdemes kiválasztani a tutit, hogy lötyögjön még benne a lé ill. a három "bütyöknél" ne legyen romlott.
Feltörés után a vékony barna héját is lehámoztam, feldaraboltam kisebb darabokra és kevés tisztított vízzel összeturmixoltam.
Ezt a mixet leöntöttem kb. 7,5 dl felforralt tisztított vízzel. Ez lehet kicsit sok lett, azt olvastam, hogy 1 rész kókuszhoz kell 2 rész víz.
Állni hagytam pár órán keresztül, ismét összeturmixoltam, végül egy mosózsákon keresztül átszűrtem. Ez lehet géz vagy függöny is, ami éppen van otthon.
A kókuszreszeléket meg lehet szárítani és sütikbe, müzlibe, bármibe felhasználni.
Jelenleg egy kókuszdió ára a Tescoban 149 Ft.

3 megjegyzés:

  1. király vagy, andi! hogy vágtad szét a kókuszt?

    VálaszTörlés
  2. azt nem én csináltam :) de kalapáccsal állítólag könnyen megy...

    VálaszTörlés
  3. wow, ez csuuuuuuucs! nagyon-nagyon tuti!

    VálaszTörlés