2011. március 22., kedd

Curry-s csirke szezámos quinoával

Imádom az indiai ízeket. Bárhol bármikor bármennyit meg tudok belőle enni. Az meg a csúcs, mikor saját magam készítek valami isteni finomat. Mint pl. jelen esetben is... de hát aki tud az tud :))
Csak ajánlani tudom, érdemes kipróbálni és egyet gasztroélvezni :)

5 gerezd fokhagyma
3-4 cm friss gyömbér reszelve
1 kk mustármag (elhagyható)
2 db valamilyen barna kemény héjú indiai fűszer, aminek nem tudom a nevét (szóval elhagyható)
kókusztej
csirke-/pulykamell darabkák
1 marék natúr kesudió őrölve
1 kisebb marék kókuszreszelék
1 tk curry (nekem curry-s csirke fűszerkeverékem volt: curry, fokhagyma, kömény, só)
1 kk kurkuma 
1 kk korianderlevél (nekem szárított volt, meg sem közelíti a friss ízét, sőt talán íze sincs, ezért inkább a frisset ajánlanám)
himalája só
zsíradék (kókuszolaj, repceolaj, ilyesmi)

A szétzúzott fokhagymát a lereszelt gyömbérrel és mustármaggal megpirítottam kókuszzsíron. Imádom ezt a kombinációt, már az illata is isteni. Nem szabad sokáig pirítani, mert asszem a fokhagymának nem tesz jót és keserű lesz, de ezt a mesterek biztos jobban tudják. Én mindenesetre nem szoktam sokáig pirítani, mert így rémlik. (Ha nyers hús van kéznél, itt kéne belerakni a kis kockákat és együtt pirítani, míg fehér nem lesz a hús. Nekem volt főtt mellehúsa, ezt később tettem bele.) Aztán felöntöttem a kókusztejjel, vagy inkább kókuszvíznek nevezném, mert kicsit híg lett :) Beletettem a fűszereket, összeforraltam és a kókuszvíznek köszönhetően még mindig kicsit híg volt az én ízlésemnek. Lisztet nem akartam beletenni, így jött a mentőötlet: daráltam bele natúr kesudiót, és hogy fokozzam még egy kicsit az indulatokat, szórtam bele a kókusztejből visszamaradt kókuszreszelékből is. Előző napról volt a borsólevesből főtt csirkemell, azt felaprítottam, beleszórtam és voila. Mindez reggel 9kor, mondanom sem kell, hogy simán be tudtam volna falni belőle egy jó nagy adaggal. Ha nem lenne most megvonás a candida miatt, akkor tutira teszek még bele friss ananászt is... jaj, most is csorog a nyálam :)
Köretnek pároltam quinoát és kevertem bele darált szezámmagot, hogy a kálciumadag is meglegyen. Mindenkinek jó gasztroélvezést kívánok!

 (Íme, útra készen :)

2 megjegyzés:

  1. andi,ha így folytatod, külön szótárt kell írni a felfedezéseidhez:-)))
    kardamom? http://hu.wikipedia.org/wiki/Kardamom

    puszi

    VálaszTörlés
  2. aha, az, fekete kardamom :) pussz

    VálaszTörlés