2013. november 16., szombat

Daraköret




"A két falánk olasz" ihlette ezt a köretet. tejmentes változatban is elkészíthető. én felhasználtam a hűtőben lévő gorgonzola egy részét...

250g kukoricadara
1 liter víz (vagy fele tej fele víz)
4 tojás sárgája
szerecsendió, só
olaj, vaj

a vizet felteszem főni. ha felforr, beleteszem a darát és kb. öt percig főzöm, míg összeáll. aztán melegre hűtöm és belekeverem a sót, a 4 sárgáját és ízlés szerint szerecsendiót. egy kiolajozott tepsibe (vagy valamibe, az a lényeg, hogy ne ragadjon nagyon hozzá) terítem, nagyjából 1 centi vastagon. kihűtöm. amikor kihűlt, akkor türelmesebbek pogácsaszaggatóval kiszaggatják - én négyzeteket vagdostam. kivajazott jénaiba terítem, fedhetik egymást nyugodtan. a tetejére öntötte folyékony vajat, kicsit meghintettem még szerecsendióval és rámorzsoltam egy kevés gorgonzolát. zsupsz, be a grillbe.
az eredeti receptben semolina lisztet használtak.

sült zöldségekkel ettük. (paprika. hagyma, fokhagyma, zeller, répa, cukkini)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése