2011. március 28., hétfő

Tonhalpogácsa

Mostanában a maradékok felhasználásában egyre jobb vagyok :) Igazából megeszem ugyanazt a kaját kétszer is egymás után, de harmadszor már nem biztos, hogy szívesen, így kitalálok belőle inkább valami jobbat (mert hát sikerül általában abba a hibába esnem, hogy többet főzök, mint amennyi elfogy).
Ez történt a curry-s csirke quinoájával is és ez lett belőle:

1 tonhalkonzerv
főtt quinoa (vagy köles/hajdina, tetszés szerinti gabona)
1 tojás
himalája só
mustár (candidásoknak: ecet, cukor nélküli)
citromlé
Pattogatott amaránt (opcionális)
pár kanál zsíradék a sütéshez (kókusz, repce, stb.)

Itt azért hozzáteszem, hogy állítólag a tudatos vásárló nem vesz tonhalat, mert kihalófélben vannak... de én azért néha-néha eszek egy-egy konzervet, remélem nem miattam fognak kihalni, sőt remélem ki sem halnak...

Ez tipikusan egy olyan recept, amit úgy lehet variálni, ahogy az ember csak akar... mehet bele házi majonéz, petrezselyem, kapor, stb. ami ízlés szerint belefér.
Összetörtem villával a hozzávalókat és kanállal kis halmokat tettem a szuper Actifry-ba, max. 10 perc alatt kész is volt.

1 megjegyzés: