2011. március 23., szerda

Hagymalekvár vagy csatni?



Hát a múltkor az Aldiban vettem pár jópofa szakácskönyvet. Ez a recept a "Tündérek konyhája" címűből származik.  Régóta ki akartam próbálni...
A hozzávalók:

500g vöröshagyma
1 csésze mazsola (candida: kihagyni!)
2ek konyak (nekem valamilyen alkoholban eltett aszalt kajszim volt, ezzel tudtam le az előző két sort)(candida: tabu!)
2kk ötfűszer(szerecsendió, bors, fahéj, gyömbér, szegfűszeg)
1 ek xilit
2 ek provence-i fűszerkeverék (ebből nekem rozmaring, majoranna, és bazsalikom volt csak itthon)

A recept szerint a mazsolát egy tál meleg vízbe és a konyakba kéne beáztatni. Valszeg nem rossz ötlet, mert enélkül nekem még kellett hozzá folyadékot öntenem. Az apróra vágott hagymát lassú tűzön pirítsuk vagy fél órát az öt fűszerrel, majd a cukor és a provence-i fűszerekkel még egyszer ennyit. Egy pici só is kell bele. 
Azt még ki kell találnom, hogy mihez esszük majd. Nagyon intenzív, édeskésen fűszeres...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése