2011. március 28., hétfő

Tojáskrém: előtte, utána

Előző életemben denevér voltam. Nappal aludtam, éjjel éltem én ... Ha denevér nem is, de tejtermék-evő... előző, azaz eddigi életemben. De most már más dimenziókban élek (ajaj), úgyhogy jelen esetben meg tudok osztani veletek egy ilyen volt előtte és ilyen lett utána receptet :)

Tejtermékes változat - ilyen volt előtte:

8 db főtt tojás
1 hagyma
1 doboz mackósajt natúr (az a kerekdobozos háromszög-sajt)
10 dkg vaj

őrölt pirospaprika


Ezt anno reszeltük a reszelőn (tojás, sajt, vaj), hogy jól elegyíthető legyen és krémes. Ezt emlékezetből írtam, mert már régóta nem csináltam, így képem sincs róla, de azt tudom, hogy nagyon-nagyon finom és én ezt nagyon szerettem. Aki ehet ilyet, annak mindenképpen ajánlom!

Ilyen lett utána - a tejmentes változat:

6 db főtt tojás
1 közepes hagyma (mindegy milyen színű)
medvehagyma szezon lévén egy marék medvehagyma
himalája só
2-3 ek olívaolaj

Hagymát felszeleteltem apró darabokra, lesóztam, de most nem nyomkodtam ki a levét. Medvehagymát is apróra vágtam. Minden hozzávalót összekevertem, tojásokat villával összenyomkodtam. Aki szeret reszelni, az lereszelheti a nagylyukún a tojásokat. Taram, és már kész is... ezt is lehet variálni, házi majonézzel, petrezselyemmel, stb.

Kenyérkével ettem ill. jégsalátával.

3 megjegyzés:

  1. nagyon jol hangzik mindket valtozat, en asszem meg sosem ettem tojas salatat. a kenyer is istenien nez ki. az milyen fajta?
    ma megnezem, lehet-e a boltban medvehagymat kapni. az interneten csak disznovenykent vagy dughagymakent aruljak...

    VálaszTörlés
  2. kenyérke fajta. link a kép alatt...

    VálaszTörlés
  3. Jajj de jó, h rátaláltam erre az oldalra.
    Mostanában kezdtem bele az étrendünk (3 pici baba + én) "paleosításába" és itt nagyon sok klassz dolgot találok.
    Kösziiiiii

    Viki from Pécs

    VálaszTörlés