2011. március 28., hétfő

4 magos kenyérke vagy kréker

Jobb nevet nem találtam ki neki, úgyhogy marad szegényke kenyérke :)

20 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
10 dkg csicseriborsóliszt
pirított magok: szezámmag, lenmag, napraforgómag, tökmag
himalája só (amit szokás szerint megint kifelejtettem, így sütés előtt a tetejére szórtam... na ezt nem kellett volna)
1 mk szódabikarbóna
3-4 ek repceolaj
kb. 3 dl tisztított víz

Szárazanyagot összekeverni, majd bele az olaj, végül óvatosan adagolva a víz, amennyi szükséges. Ezt a nagy sütőtepsibe elkentem, kb. 40 perc sütés alsó-felső 200 fokon.
Fincsi lett, talán meg lehet próbálni, hogy két adagban kisütni, és akkor vékonyabb lesz, krékerszerű. Így valahol a kréker és a kenyér között lapít... Kép itt.

2 megjegyzés:

  1. uuuuuu, ez tuti! Andika, mennyi az az mk-nyi szodabikarbona? merokanalnyi? :)

    VálaszTörlés
  2. aha, mérőkanálnyi... kinek épp mekkora van, hihi :))
    én a mokkáskanalat értettem alatta, de annyit teszel bele igazából, amennyi jólesik :)

    VálaszTörlés