2011. március 13., vasárnap

Lepény (hüvelyes, rizs)

Ha lepényt vagy sós tésztájú palacsintát szeretnél csinálni, a következő recept tökéletes megoldás.
Eredetileg sárgaborsó liszt szerepel benne (neten találtam), de nekem hüvelyes lisztem volt itthon, amit múltkor egy kenyérhez használtam és oda nem igazán passzolt, így kipróbáltam most ehhez, és nagyon pozitív csalódás volt:

10 dkg hüvelyes liszt (köles-, sárgaborsó-, lencse- és fehérbabliszt)
10 dkg barna rizsliszt
1/2 kk kurkuma
1/2 kk só
3 dl víz
3 ek olaj


Száraz cuccokat összekeverni, aztán olaj, aztán víz. Vízzel óvatosan bánni, ha kell kevesebb vagy több, liszttől is függ. Serpenyőben palacsintákat sütni belőle. Nekem nagyon ízlett, most párolt sárgarépa-savanyúkáposzta mix-szel ettem, amiben volt azért egy kis szalonna is :) De bármilyen szószos kajához, indiaihoz illik.

6 megjegyzés:

  1. jujjjj, de jo ez a recept! mindenkepp kiprobalom hamarosan! xo

    VálaszTörlés
  2. jól hangzik! és tényleg végtelen a töltelékek lehetősége.

    VálaszTörlés
  3. ez a finomsag hidegen is jo? minden nap "hamlet"-et viszek ebedre, jo lenne valami "kenyer" szendvicsnek...

    VálaszTörlés
  4. nekem hidegen is ízlett, próbáld ki!

    VálaszTörlés
  5. Andi, ez maga a tökély!!! nyammmm nyammmmmm!!!

    VálaszTörlés
  6. kiráááály, örülök, hogy ízlett!

    VálaszTörlés