2011. március 19., szombat

Kölespogácsa zabpelyhes-kelleveles

Nem szeretek ételt kidobni.
Low budget van.
Másik albérletbe fogunk költözni így ki akarok enni mindent a hűtőből.
Ezen okoknál fogva született a következő finomság:

párolt zöldbab
párolt kelkáposztalevél
főtt hántolt köles
zabpehely vagy pattogatott amaránt
tojásfehérje
1 tojás
natúr vegamix
reszelt torma szár
Himalája só

Pár napja már a hűtőben álldogált némi párolt zöldbab, főtt köles, egy kelkáposzta, meg 2-3 tojásfehérje egy pohárban (ez még a csokikrém miatt maradt hátra). Ebből akartam valami gyorsat és finomat művelni. Hát ez most bejött :)
Mivel a hozzávalók nagyrészt készen voltak, tényleg gyorsan ment.
A kölest összekevertem a zöldbabbal, bele a némileg felvert tojásfehérje a sóval, vegamix, még egy egész tojás. A kelleveleket gyorsan megfőztem vízben, az is bele a masszába. Ebben az állapotban még elég hígnak tűnt, lisztet nem akartam beletenni így a választás a zabpehelyre esett (ha lett volna itthon, akkor pattogatott amarántot tettem volna bele, így gluténmentes is). Igazán jó döntés volt :) Bele egy kis natúr reszelt torma, csak mert volt itthon. Kanállal kicsi pogácsákat szagattam.

A sütése is gyorsan és egészségesen megvan. Nemrég vettünk akciósan egy Actifry-t, egy kanál olaj kell bele és tényleg szupi. Most kókuszzsírral sütöttem. Várakozáson felüli lett :)
Lila káposztasalátával ettük. Nyami-nyami volt... még az Embernek is ízlett, ami nagy szó :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése