2011. március 14., hétfő

Citromos süti


Szeretek szombatonként a piacra járni, mert csomó bio termék van és annyira gusztusosak a gyümölcsök és zöldségek! Vettem néhány csodaszép mayer citromot és azokat a Jóisten is citromos sütinek teremtette. Kerestem vegan recepteket a neten, de azok mind lisztből és nagy meglepetésemre vajból és tojásból (???) készültek, így én megpróbaltam candidamentesíteni a sütit. Nem lett olyan szép, mint az online, de fincsi! Én kicsit felturbóztam a hozzávalókat is, de azok kihagyhatóak. Violá!

Tészta (2ocmx2ocm tepsibe):
12o gramm vaj (én bio, növényi alapú vajat használtam)
25 gramm xylit
135 gramm liszt (én hajdinalisztet használtam, de barnarizs liszt fincsibb)
raktam még bele az eredeti recepttől eltérően
2 evőkanal mandulavajat
2 ek kókuszreszeléket

Töltelék:
4 tojás
125 gr xylit
2 kávéskanálnyi reszelt citromhéj
2 evőkanál liszt (én barna rizslisztet használtam)
2-3 nagy citrom leve

Melegítsük elő a sütőt 18o fokra.
A vajat keverjük össze a xylittel, míg krémes nem lesz az állaga. Adjuk hozzá a lisztet, majd a legvégén a mandulavajat és kókuszreszeléket. Az állaga kicsit olyan lesz, mint a sár. Kenjük el a masszát a kizsírozott tepsiben és süssük 2o percig.
Míg sül a tészta, egy villával verjük fel a tojásokat, adjuk hozzá a xylitet majd a reszelt citromhéjat. Lassan adjuk hozzá a lisztet majd legvégén a citromok levét.
A 2o perc leteltével öntsük rá a tölteléket a tésztára, majd rakjuk vissza 2o percre a sütőbe. Hidegen finom igazán!

6 megjegyzés:

  1. aha, főleg a sáros rész... az igazi nyámi :)) nemsokára én is megcsi :)

    VálaszTörlés
  2. mandulavaj...hmmm - jól hangzik :) készen vetted? vagy tudod hogyan készül? jó lenne...

    VálaszTörlés
  3. ez a cucc annyira fini csajok, hogy elkepeszto! nekem kicsit keves lett a toltelek, ezert ide dupla adagot irtam belole. a mandulavajat keszen vettem, de asszem leirtam a kokuszos szemgolyokhoz a receptjet, bar en azt meg nem csinaltam. ma is csinalok egy adagot ebbol, mert csucs! LOVE!!!

    VálaszTörlés
  4. ma a citromos sütikèt barnarizs lisztbôl csinàltam ès így ha lehet, mèg fincsibb! isteni ez a süti, gyerekek!!! a kòkuszreszelèk ès a mandulavaj mindenkèpp feldobja a tèsztàt! nyammm nyammmmm nyammmmm

    VálaszTörlés
  5. csőő Orsi, mekkora királylány vagy! :) megcsináltam ma a sütit, tésztája kókuszvajjal és barna rizsliszttel (így kókuszreszeléket már nem raktam) meg másfélszeres rávalóval... húúúúú, kivétel nélkül mindenkinek ízlett, aki evett belőle (ez eddig 6 ember)... csak így tovább, nyomasd az ilyen recepteket, mert én is nagyon édesszájú vók!! hihi :)

    VálaszTörlés