2011. március 14., hétfő

Csokikrém

Egyszerűen nem tudok meglenni édesség nélkül. Főleg csokis édesség nélkül. A hónap bizonyos periódusában kimondottan kívánom, hihi :) ... de már korántsem annyira mint azelőtt, mert ugye új időszámítást írok: candida előtt és után. Jelenleg még írtom őket, lehet azért kellett most is annyira, hogy 10 perc alatt összedobjak valamit... teljesen mindegy volt, hogy mit, csak édes legyen és csokis. Szóval elég égető volt a helyzet, és szerencsémre akadt még pár kanál xilit meg 100% csoki Zotter papától.

2,5 dl zabital (kb. ennyi lehetett, mert nem mértem)
1 ek kókuszvaj/kókuszszír/olaj/ghee
étcsoki (cukormentes, tejmentes) vagy kakópor 2-3 kanál
3 tojássárgája
3-4 ek xilit

(A kókuszvajat készen vettem, van egy árnyalatnyi kókusz íze, de a krémben nem tűnik ki. Ha tudom majd, hogy kell csinálni, akkor külön poszt illeti meg)



A tojások sárgáját felvertem a xilittel habosra. Közben melegedett a zabital a kókuszvajjal és csokitörmelékkel. Forrás előtt beleöntöttem a tojásmasszát, kisebb fokozatra kapcsoltam a tűzhelyet, vigyázva, hogy a tojás ne csapódjon ki és így rottyintottam rajta egyet. Lehet kísérletezni ki milyen hígra-sűrűre szereti több-kevesebb zabtejjel ill. tojássárgájával. Én általában nem szoktam mérni semmit, mindent szemmértékre adagolok. Kicsit jobban besűrűsödik kihűlt állapotban. Nekem se nem híg, se nem sűrű, de tulajdonképpen mindegy volt, mert még forrón bekanalaztam belőle egy kis tálkával... hidegen azért jobb - de persze van, aki forrón szereti :)

1 megjegyzés:

  1. nagyon kőnig!

    jól van, gyerekek, csak legyetek aktívak:-) én a nap nagy részét a kertben töltöttem. ígérem, hogy lesz egy poszt a szupi tavaszi virágaimból is...

    VálaszTörlés