2011. február 12., szombat

Cékla - serpenyőben sütve


Immmmádom a céklát! Sülve főve isteni finom, nem beszélve arról, hogy gyönyörű!
Egyetlen hibája van csak, nagyon sokáig fő. Hát a türelem nem az erősségem.
Erre találtam ki a serpenyős céklát. Nem én fedeztem fel persze, hogy ha sütjük a céklát, akkor egy más ízű zöldséget kapunk, mintha főznénk. Viszont a sütőben sültnél is rövidebb ideig tart a serpenyős cékla.
Másra nincs is szükségünk mint

tetszőleges mennyiségű nyers céklára,
fűszerekre például curry, gyömbér, szerecsendió vagy kísérletezz bátran
sóra,
és zsiradékra.


A céklát nyersen lereszeljük. Fogunk egy nagy serpenyőt, izzítunk benne a kevésnél egy kicsit több olajat vagy bármit. Amikor forró, beletesszük a céklát. Fedőt nem használunk, hiszen sütjük, nem pároljuk. Időnként megkevergetjük. Nem kell túl gyakran, nem baj, ha picit odakap. (Azért ne feketére!) Ha már kezd összeesni, akkor rászórjuk a fűszereket és úgy sütjük tovább. Kb. 20 perc múlva kész is van, én szeretem, ha van még rajta mit harapni.


Ugyanígy készítem a karalábé/sárgarépa  illetve a vöröskáposzta/édeskömény változatokat is.



Deutsch
Rote Bete in der Pfanne

Dieses Gemüse ist lecker, aber es dauert viel zu lange, sie zu kochen. Wenn man sie bäckt, bekommt man einen ganz unterschiedlichen Geschmack. Für mich dauert es aber auch viel zu lang. Deswegen brate ich sie in der Pfanne. Man braucht abgeriebene rote Bete, Gewürze wie curry und Ingwer, Muskatnuss oder was das Herz begehrt und Fett. Wir nehmen ein bisschen mehr als wenig (:-)) Öl oder irgendetwas, erhitzen es und legen die rote Bete hinein. Achtung! Keinen Deckel drauflegen. Der Sinn der Sache ist, dass das Gemüse gebraten wird und nicht gekocht! Überall soll sie angebraten werden. Wenn sie ein bisschen zusammenfällt, kann das Gewürze draufgetan werden. Nach ca.20 Minuten ist sie fertig. Bissfest schadet nicht.
Es gibt im Blog zwei weitere ähnlich zubereitete Gemüsepfannen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése