2011. február 19., szombat

Kókuszos szemecskék


Orsiborsi örömmel csatlakozik ehhez a fantasztikus bloghoz.
Az utòbbi idöben elkezdtem sokat sütni-fôzni, fôleg azèrt, mert èn is
beálltam a candida diètàsok lelkes tàboràba.
Rengeteg receptet olvasok online ès 3-4 keverèkèbôl szoktam paràdès
menüket varàzsolni.
Ez a recept egy mennyei èdesseg, ràadàsul candidàsok ès candidamentesek is lelkiismeretfurdalàs nèlkül fogyaszthatjàk.

Hozzàvalók:
300 gr cukormentes kókuszreszelèk
40 gr liszt (èn barna rizs lisztet hasznàltam)
csipetnyi sò
egy kàvèskanàlnyi sütôpor
egy púpozott evôkanàlnyi mandulavaj
1.5 dl mandulatej (szójatej, rizstej, stb)
5 gr èdesítöszer (èn steviàt hasznàltam)
mogyoró



A mandulavajról annyit szeretnék még írni, hogy én készen veszem a boltban, de igazán egyszerűen elkészíthető otthon is a neten talált recept szerint:
250 gr mandulát piritsunk meg sütőben 180 C fokon 10 percig, majd hagyjuk kihűlni. Miután kihűlt, rakjuk konyhai robotgépbe és kezdjük el aprítani egészen addig, míg össze nem áll. Ezután lassan adagoljunk hozzá 2 kávéskanálnyi olívaolajat. Hűtőben eláll légmentesen zárva 2 hétig. Pirítósra kenve lekvárral isteni reggeli.(Sajnos nekem a pirítósra és a lekvárra várnom kell a diéta végéig)
Aki nem szeretné ezt kipróbálni, akkor rakjon bele mandula aromát az íz kedvéért. Én azért rakok bele mandulavajat, mert szeretem az állagát.

Nos, vissza a recepthez:
Melegítsük elô a sütôt 200 fokra.
Keverjük össze a hozzàvalòkat kèzzel, formaljunk kis golyókat
belôle ès nyomjunk bele a közepèbe egy mogyorót.
Èn szoktam sütôpapírt hasznàlni a tepsiben.
Sütèsi idô kb. 15-20 perc. Ha kihûlt, tàroljuk papírzacskóban, mert kiszàradhat. Ha kiszàradt, nem problèma, mert ha zacskòba rakjuk, az àllaga visszaàll :)

8 megjegyzés:

  1. Isten hozott Orsiborsi! Király fotó!

    VálaszTörlés
  2. csőőőő Orsi!!! figyumá, Ámérikában fordítva állnak az ékezetek? :))

    VálaszTörlés
  3. ja, meg szerintem a mandulavaj lehetne külön poszt, érdemes rá :)

    VálaszTörlés
  4. hahahahaha! én is mondtam, hogy direkt jó, mert olyan, mintha ákcentussal írna.

    VálaszTörlés
  5. hahahaha, köszcsi a kommenteket, csajok! eddig idegenveyetősdit jatszottam SFben, de ma sütés-főzés-blogolás lesz a program.xox

    VálaszTörlés
  6. te Andi, mikor jön az uszkárnyírás cikk???

    VálaszTörlés
  7. őőőő, mire is gondolsz pontosan?

    VálaszTörlés