2011. február 19., szombat

Sült cékla, fokhagyma

Ez az ötlet Jamie-től származik állítólag, egy blogon találtam.
A candida diéta kedvéért tértem el tőle parányit, íme:

kb. 1 kg cékla
kb. 2 fej fokhagyma vagy annál jóval több 
repceolaj - én 8 ek tettem, mint az eredeti recept, de nekem kicsit soknak tűnt

bors
citromlé - ez másfél citrom leve volt, szerintem elég
rozmaringos szőlőmagolaj (opcionális) - 3 ek

Céklát nem kell pucolni, csak alaposan megmosni:
Végeit levágni és méretétől függően felnégyelni.
Fokhagymát gerezdekre szedni, ezeket sem kell megpucolni (lehet kedvenc köretem lesz emiatt?).  Én felhasználtam azokat a csenevész kis gerezdeket is, melyeket nem volt türelmem az idők folyamán megpucolni, de nem tűnt jó választásnak, mert megégtek. Hagyatkozzunk itt inkább mégiscsak a jó nagy megtermett húsos gerezdekre. Ezeket egy kés nyelével meg kell roppantani.
Sütőpapírral bélelt jénaiba szórtam őket és ráöntöttem a löttyöt, ami a só, bors, olajok és citromlé keveréke volt. Az eredeti receptben balzsamecet van, ha nem leszek elvonón, tuti azt is kipróbálom, de candidásoknak az ecet kilőve. Lefóliázni és be a sütőbe, 180-200 fokon, alul-felül sütés, kb. 1,5 óra. Nagyon finom, viszont több fokhagyma kellett volna.Tehát mikor azt gondolod már elég fokhagymát szórtál a céklára, akkor duplázd meg a mennyiséget :)

Csináltam hozzá sült tarját ill. barna rízst, ez a felnőtt verzió:

Ez meg a gyerekkaja lett belőle :)
Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. Húúú, te! A balzsamecetről jutott eszembe, hogy anno Svédországban ha nem volt articsóka, akkor céklát főztünk vacsorára és egy balzsamecetes, olívaolajos dresszingbe mártogattuk. Azt citromosan is meg lehetne csinálni! Most van itt a szezon, a héten kipróbálom a recepteddel.

    VálaszTörlés
  2. isteni citrommal, hajrá, egyétek... csak azóta pirosat pisilek :)

    VálaszTörlés