2011. február 24., csütörtök

Babpogácsák


A kedvenc vegás könyvemben találtam a receptet. Majd egyszer szólok többet is a booklinarisban...

Két vörösbab konzervet írt a recept, de csak fehér babot találtam cukor nélkül (!basszus!). Kell még hozzá egy fej hagyma, chili, só, bors, 4ek gluténmentes liszt (barna rizslisztet használtam) és egy tojás helyett kettőt tettem bele a gluténmentes liszt miatt, egy kevés sütőpor (szódabikarbóna).
A babot a liszt kivételével összeturmixoltam a hozzávalókkal, majd belekevertem a lisztet. Egy serpenyőben olajat melegítettem és a tésztából evőkanálnyi halmocskákat tettem bele. Ellapítottam és mindkét oldalon megsütöttem őket. Hozzá csípős paradicsommártás került.

13 megjegyzés:

  1. a paradicsommártásba mi került? holnap lehet én is csinálok ilyet, ha lesz időm... és kipróbálom az új egykanalasolaj sütőmet :)

    VálaszTörlés
  2. erre én is kíváncsi vagyok...

    a bab,borsó!,és lencse konzerveket én is végignéztem nemrég az Intersparban, de én találtam olyan vörösbabot, amiben nincs cukor, méghozzá a Bonduelle vörösbab konzervet

    VálaszTörlés
  3. a mártás nagyon egyszerű: 1 hámozott para konzerv, egy kis sima, egy erős paprika, só, bors, koriander. majd kiteszem ezt is. jó erős lett, tejfölt is ettünk hozzá.

    VálaszTörlés
  4. én is csináltam ma hasonlót :) Adzuki babot használtam, csak be kell volna áztatni gondolom, mert így elég sokáig kellett főzni. Aztán tettem bele a megmaradt nyers "zöldséglevesből" plusz egyebek és megsütöttem az új konyhai kütyümben (Actifry). Elég jó lett, de nálunk a család nem valami nagy vegarajongó, Barnika inkább a szalonnáért morgott az új oroszlán-hangján :)

    VálaszTörlés
  5. most látom csak... ha nem fújta ki, akkor az már jó jel...

    VálaszTörlés
  6. hát azért kellett bűvészkedni :))

    VálaszTörlés
  7. ez a recept fônyeremèny!!!èn fokhagymàs zöldbabbal tömöm a szàmba ( mert èn, ugye, ha nem is hagymàt hagymàval, de babot babbal eszem :)

    VálaszTörlés
  8. és egyedül laksz Orsi? :))

    VálaszTörlés
  9. a fokhagymás zöldbabot lökheted..

    VálaszTörlés
  10. a zöldbabot megfőzöm puhára egy zöldségkockával. ha kész, leöntöm a levét, egy kis olivaolajban megpirítok nehány gerezd fokhagymát és hozzákeverem a zöldbabot. néha rakok rá egy kis görög joghurtot is. immmmmádom, minden nap tudnám enni.

    VálaszTörlés
  11. látom a poénomat nem akartad venni... :))

    VálaszTörlés