2013. március 16., szombat

Kesudió "sajt"


Szeretek vegan éttermekbe járni, mert mindig lenyűgöz, milyen finomságokat tudnak varázsolni a legegyszerűbb és legegeszségesebb hozzávalókból, ráadásul a candida diéta alatt nem könnyű étteremben enni, de egy ilyen helyen mindig találok a fogam alá valót, amit lelkiismeretfurdalás nélkül fogyaszthatok. Hanga barátném vitt el egy mexikói vegan étterembe a szülinapomon és azon nyomban a kedvencem lett. A legnagyobb csodálatomat a kesudióból készült "sajtjuk" nyerte el, amit megpróbáltam itthon megcsinálni. Találtam a neten néhány receptet és videót is, egyáltalán nem nehéz elkészíteni. Az én sajtom állaga sajnos nem lett annyira krémes, mint az éttermi, ez véleményem szerint annak köszönhető, hogy az én robotgépen nem nagyüzemi és nem tudja annyira finomra vágni a diót. Az íze azért igggen tuti!

Hozzávalók:
25o gr nyers, sótlan kesudió
víz
citrom
fokhagyma
só, bors
én nem raktam bele, de ízlés szerint adható hozzá bármilyen friss fűszernövény (pl.bazsalikom, koriander, oregánó stb)

Fontos, hogy a kesudiót 24 órára áztassuk be vízbe.
Öntsük le róla a vizet, majd rakjuk bele a diót a konyhai robotgépbe. Adjuk hozzá a citromlevet, fokhagymát és fűszereket. Rakjunk hozzá annyi friss vizet, hogy épp ellepje. Aprítsuk pépessé a diót, minél apróbb, annál jobb. Ezután rakjunk tésztaszűrőbe egy gézdarabot, öntsük rá a masszát és hagyjuk, hogy csöpögjön le a "kesutej". Isteni fincsi a lé is! Egy kicsit segíthetünk és picit kinyomkodhatjuk, de ne legyen azért túl száraz. Tároljuk hűtőben, másnapra kicsit összérnek az ízek és az állaga is keményebb lesz.


1 megjegyzés: