2012. április 9., hétfő

Véletlen leves édeskrumplival

Eredetileg vegan gnocchit (ejtsd: nyokki) szerettem volna csinálni, de sajnos nem sikerült. Lett belőle mennyei leves helyette. :) Leírom, hogyan kell elszúrni, de hátha más szerencsésebb lesz nálam és gnocchit varázsol az asztalra. Íme, a zsákbamacska recept:

Hozzávalók:
2 közepes nagyságú krumpli
1 nagyobb édeskrumpli
1o deka liszt (én barnarizs lisztet használtam)
só, bors
csipetnyi szerecsendió
vegeta
cayenne bors
babérlevél


Tegyük fel a krumplikat héjában főzni. Ha puha, pucoljuk meg és még melegen villával nyomkodjuk össze, adjuk hozzá a sót, borsot, szerecsendiót, aztán hagyjuk kihűlni.
Ha hideg a püré, lassan adjuk hozzá a lisztet, annyit, hogy formázható tészta legyen belőle.
Gyúrjunk mutatóujj vastagságú hosszú csíkokat, majd kb. 2 centis darabokra vágjuk a tésztát. Forraljunk vizet, rakjuk takerékra majd dobjuk bele a gnocchit. No, én eddig el is jutottam, de sajnos amint beletettem a vízbe, szétfőtt szinte az összes. Vagy nem raktam bele elég lisztet, vagy a krumpli, amit használtam nem volt elégge lisztes, nem tudom. Szóval amikor ez megtörtént, adtam a vízhez vegetát, cayenne borsot és egy babárlevelet és kb 5 percig főztem. A leves állaga krémszerű lett a liszttől, de itt-ott akadt benne icurka gnocchi darabka is.

Ha esetleg valakinek nem fő majd szét a gnocchi, az árulja majd el nekem a titkot, kérem tisztelettel. Szóval ha a gnocchi megfőtt, akkor feljön elvileg a víz felszínére, akkor még kb. fél percig kell főzni és bármilyen tésztaszósszal finom.

Én a leveskémet növényi margarinban megpirított kenyérkockákkal és hamis parmezánnal tálaltam. Mivel egyedül ettem, kinyaltam a tányért. :)

(A hamis parmezán igazából egy marék brazil dió-más néven paradió- es 2 gerezd fokhagyma apróra vágva a robotgéppel.)




2 megjegyzés:

  1. elárulom a titkot: a barnarizsliszt az oka... én is így jártam életem első gluténmentes nokedlijével... nagyon sűrű mocsár lett belőle:-DDD hogy mi történt vele aztán, azt inkább hagyjuk...
    különben lehet belőle mini levesbetétet csinálni, de nem szabad nagyon forrnia, csak éppenhogycsak.
    na de így születnek a fasza receptek.
    go orsi go

    VálaszTörlés
  2. ahaaaaaa, ertem. a recept lisztet, ill. glutenmentes lisztet javasolt, de en persze ugy gondoltam, hogy jo lesz a barbarizs es borso liszt is.
    a maradek tesztambol amugy lapos mini pogikat csinaltam es olajban kisutottem, szuper volt. szerintem ha csak kihagytam volna a fozest es azonnal a zsalyas vajba raktam volna, akar sierulhetett volna a recept. no majd legkozelebb...

    VálaszTörlés