2012. április 8., vasárnap

Tészta kesudió szósszal és spárgával

Megint megérkezett a csomag a farmról és itt a spárgaszezon. Hurrá! Szülinapomra kaptam egy hiperszupermegakafa vegan szakácskönyvet és kivétel nélkül minden egyes recept kiváló, így ma isteni ebédet kreáltam magamnak.

4 személyre hozzávalók:

12 szál spárga
2 evőkanál olívaolaj
1 evőkanálnyi reszelt citromhéj
fél citrom leve
só, bors

1 csomag tészta (én quinoa tésztát főztem)

1 hagyma
3 gerezd fokhagyma
2 evőkanál olívaolaj
1o deka kesudió
3 deci víz
1 evőkanál citromlé
só, bors
petrezselyem

Melegítsük elő a sütőt 2oo fokra. Vágjuk le a spárga szárait, rakjuk rá egy sütőpapíros tepsire, locsoljuk meg az olajjal, sóval, borssal és reszelt citromhéjjal, majd rakjuk be a sütőbe 15-2o percre, míg a szárak kicsit el nem kezdenek barnulni. Ha megpuhult, vegyük ki a sütőből majd locsoljuk meg fél citrom levével.

Rakjuk be a kesudiót forró vízbe, forraljuk 1o percig majd rakjuk félre. Főzzük ki a tésztát. Míg fő, pirítsuk meg a hagymát az olajon majd adjuk hozzá a fokhagymát és pirítsuk még 2 percig. Ha kész,
a konyhai robotgépbe rakjuk be a kesudiót, vizet, citromlevet, sót és borsot, majd adjuk hozzá a hagyma-fokhagyma mixet. Addig keverjük, míg krémes nem lesz az állaga. Adjuk hozzá a tésztához, szórjunk a tetejére aprított petrezselymet és a spárgával tálaljuk.

2 megjegyzés:

  1. istenem, de jól hangzik!!!
    én is akarok ilyen farmot!!!

    VálaszTörlés
  2. tenyleg nagy segitseg, hazhoz jon es szezonalis, raadasul be tudod jelolni, mit szeretsz es csak olyan termekeket hoznak. tenyleg szerencses vagyok, hogy itt van ilyen... xxoo

    VálaszTörlés