2012. február 7., kedd

Krumpli saláta



el sem hiszem, hogy még nem tettem fel ezt a receptet. imádom. 
tulajdonképpen mondhatnám, hogy egyszerű majonézes krumplisaláta, de van benne egy kis változtatás: a hagymát először megpirítjuk, csak aztán kerül bele a salátába. nemcsak, hogy nem lesz büdös, de nagyon pikáns ízt kap.

hozzávalók:

1 kg salátának való krumpli (ma kipróbáltam a kiflikrumplit)
3 fej hagyma
olaj
só, bors, minimális xilit, citromlé
házi majonéz

a főtt, kihűlt krumplit felkarikázzuk. a hagymát összevágjuk és olajon megpirítjuk. ha kihűlt, a krumplihoz adjuk. most jön a lényeg. nagybátyámtól azt tanultam, hogy a majonézes salátát 5 fűszerrel ízesítjük: só, bors, mustár, cukor (persze xilit), citromlé. először ezen fűszerek segítségével ízesítjük a salátát és csak ha már elég ízesnek, fűszeresnek találjuk, csak akkor keverjük bele a majonézt. most is így készítettem a salátát, de a mustárt kihagytam. meg kell hogy mondjam, míg vártam a tojásra, hogy majonézt tudjak csinálni, majdnem nekiestem, mert így is nagyon finom...




1 megjegyzés: