2011. szeptember 25., vasárnap

Vegán "túró"torta sütés nélkül


Az egyik kedvenc éttermem a Cafe Gratitude, ahol semmilyen állati eredetű eledelt nem használnak, ráadásul nem főznek semmit 8o °C felett. Általában a napocskára bízzák a ˝főzést˝, de ha jól tudom, professzionális szárítót is használnak. A desszertek (és persze minden más is) egyszerűen mennyeiek, így úgy gondoltam, hogy én is megpróbalkozom valami hasonló desszert elkészítésével. Az étteremnek van saját szakácskönyve is, de sajnos még nem sikerült megvásárolnom, így a neten találtam egy receptet és kiegészítettem 1-2 hozzávalóval. Íme:

Tészta:
15o gr mandula (ha nem ragaszkodunk szigorúan ahhoz, hogy teljesen nyers ételeket fogyasszunk, lehet a mandula pirított is)
kb. 1o nagy darab szárított datolya

Túró:
3oo gr kesudió (nyers és sótlan)-éjszakára vízbe áztatva
fél deci juharszirup
fél deci méz (ha az étrendünk nem szigorúan vegán) vagy barnarizs szirup v. agave szirup
másfél deci kókuszolaj
egy citrom leve (vagy lime-nekem épp ez volt itthon)
egy csipetnyi só
ízlés szerint vanília
kb. 1 deci víz

friss eper-turmixolva

Semmi egyéb nem kell ennek a mennyei desszertnek az elkészítéséhez, csak egy konyhai robotgép. (az enyém ekkorka)
Vágjuk apróra a mandulát és a datolyákat. Az én gépem elég kicsi, így kb. egy negyedét tudtam egyszerre belerakni, szóval kb. 37.5 gr mandulát 2 és fél datolyával vágtam össze. Az tészta állaga kicsit ragacsos, de nem fog még összeállni.
Egy közepes nagyságú tortaformába egyenletesen rakjuk bele a masszát majd nyomkodjuk le, hogy összeálljon.

Az éjszakára beáztatott kesudióról öntsük le a vizet. Azért kell beáztatni, mert így krémszerűbb lesz az állaga. Vágjuk össze a kesudiót nagyon apróra és adjuk hozzá a többi alapanyagot is, a vizet kivéve. Én megint fazisokban dolgoztam a robotgepem kicsi mérete miatt. A vizet csak a végén adjuk hozzá, attól függően, hogy mennyire szilárd, ill. híg lett az állaga. Nekem kb. 1 deci víz kellett hozzá, hogy krémszerű legyen a töltelék.
A következő lépés nagyon fontos, ne hagyjuk ki!
Rakjuk be a tortaformát a mélyhűtőbe, legalább 3 órára, de leginkább éjszakára! Ez azért kell, mert így érnek össze az ízek. Ha ez megvan, a hűtőben egy óra alatt felolvad. Turmixoljunk össze friss epret és öntsük a szószt a tetejére. Egyszerűen fenomenális és egészséges is egyben!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése