2011. április 2., szombat

Szkón, avagy a háromszögű péksüti :)

Jaj, de nehéz volt elnevezni ezt az eledelt! Az angol anyanyelvűek "scone"-nak hívják (ejtsd: szkón) és általában reggelire fogyasztják.
Nem tudom, miért kínzom magam a diétám alatt azzal, hogy főzőműsorokat nézek állandóan. Tegnap épp hasonlót sütöttek a TV-ben és amikor hallottam a hozzávalókat, rájöttem, hogy mindent tudok candida diétásra helyettesíteni. Juhúúúúú! Eddig nem igazán voltam rajongója a scone-nak, de ha sütök egy tepsivel, minden napra lesz reggelim, mert kitűnően megfelel zsemle helyett. Íme az én variációm, 8 darab szkónhoz:

4o gr hajdinaliszt
8o gr barnarizs liszt
3o gr xylit
2 gr sütőpor
1 gr szódabikarbóna
csipetnyi só
csipetnyi fahéj
6o gr növényi margarin vagy vaj -legyen annyira hideg, hogy reszelni lehessen (én 1o gr margarint kesudió vajjal helyettesítettem)
5o gr darált mogyoró
6o gr görög joghurt/tejföl
1 tojás

1. Melegítsük elő a sütőt 2oo fokra
2. Keverjük össze a száraz hozzávalókat
3. Sajtreszelővel reszeljük rá a margarint/vajat, majd dolgozzuk bele kézzel a tésztába, az állaga morzsás lesz
4. Villával verjük fel a tojást, majd adjuk hozzá a joghúrtot/tejfölt és jól keverjük össze
5. Adjuk hozzá a morzsás tésztához a tojásos-joghurtos mixet.
6. Lisztezzük meg kicsit a gyúródeszkát és 2 egyenlő nagyságú cipót formázzunk a tésztából. A cipókat vágjuk négyfelé, a tetejüket hintsük meg egy kis xylittel majd rakjuk sütőpapíros tepsibe. A tűzhely alsó harmadán süssük 15-17 percig.

Fincsi langyosan és hidegen is. Én üresen ettem, de mivel itt az eperszezon, csinálok hozzá lekvárt holnap. :)
Annyit szeretnék még hozzáfűzni, hogy a tésztába mehet minden, mi szem-szájnak ingere: szárított gyümölcsök, csokidarabkák, csonthéjasok, stb, stb. Lehet sósra is csinálni a tésztát, esetleg sajtot beletenni, darált olívabogyót, stb. Az állaga omlós, pogácsa jellegű. Jó étvagyat!


6 megjegyzés:

  1. királyul néz ki!!!

    VálaszTörlés
  2. vajon miért kínzod magad??? szerintem ez már a diétás beidegződésed 1999 óta:-DDD

    VálaszTörlés
  3. en inkabb 1980 kornyekere tennem azt az idopontot :)))))

    VálaszTörlés
  4. :-D
    Jah, én a diéta alatt menüsorokat mondogatunk szokásunkra gondoltam. vagy neked már a nyolcvanas évek alatt volt ilyen előéleted???

    VálaszTörlés
  5. LórántBóránt2011. április 4. 20:45

    vaooo

    szuper cucc

    VálaszTörlés
  6. hahaha, neeeeeeeeeeem! az 1999 :)))
    a diètàzòs èletem kezdôdött '80 körül :)

    VálaszTörlés