2011. április 3., vasárnap

Kacsa*csapecsenye



Nem sok kacsát ettem életemben, pláne keveset főztem, de most lehetett kapni kacsamellet és kipróbáltam. Nem pácoltam be előre, csak t kapott, önmaga ízében akartam kipróbálni. A köret szilvamártás volt és hagymás krumpli. (candidások ne szilvamártást egyenek hozzá, hanem mondjuk hagymalekvárt, marha jól illik hozzá az is. A krumpli helyett pedig inkább salátát, a lúgosítás kedvéért)

A neten egy csomó videón meg lehet nézni a kacsa elkészítését, esküszöm, nem egy nagy wasistdas...
A sütőt 180 fokra előmelegítjük. Először kiszedjük a tollakat, ha vannak, szemöldökcsipesz tökéletesen megfelel a célnak. Aztán hálósan bevagdossuk a bőrét és közben vigyázunk, hogy a húsba ne vágjunk bele. Egy kevés olajat forrósítunk (a többi zsiradékot majd adja a bőre) és a bőrös felével elkezdjük benne sütni a melleket. Hadd legyen jó piros! Kb. 8 percig tartott nekem. Aztán ugyanezt megtesszük a másik oldallal is, elég 5-6 perc. Majd a melleket egy tepsibe, jénaiba vagy valamibe tesszük bőrös felükkel felfelé és kb. 10 percre betesszük a sütőbe. Ujjnyi vastag szeletekre vágva tálaljuk. 

A szilvamártás úgy készült mint itt, csak összeturmixoltam:-)

3 megjegyzés:

  1. uuuuuuuuu, de hiperszuper! addig nem fogok nyugodni, mig nem talalok kacsamellet a varosban! nyammmmmmm!!!

    VálaszTörlés
  2. a legeslegeslegeslegtutibb eledel, amit valaha csinaltam. en dinsztelt voroskaposztat csinaltam hozza, a nagymamam foztjere emlekeztetett ez a remekmu. danke, thank you, koszi, kiitos!!! xo

    VálaszTörlés