2011. április 21., csütörtök

Mungóbab dahl

Ismét hiányzott India íze... és megalkottam eddigi életem egyik legjobb indiai ételét! Ha csak rágondolok, már folyik a nyálam :)
Először is megnéztem a neten, hogy milyen babot is vettem múltkor a keleti boltban, mert már nem emlékeztem, de azért gyanítottam, hogy mungó. Az is volt, a zöld egész fajta (mert az írják van valami feles is a sárgaborsóhoz hasonlóan, de ez határozottan egész volt és zöld)
Megnézegettem, hogy ebből mások mire jutottak, aztán kigondoltam ismét a saját verziómat... ami egyébként nem volt egy nagy gondolat, mert általában így csinálom az indiai kajákat.
Szóval a lényeg:

Kb. 20 dkg mungóbabot megfőztem 2-3szoros vízben, himalája sóval és natúr vegamix-szel (majdnem odaégettem, mert az elején nagyon gyorsan felveszi a vizet, úgyhogy érdemes már az elején jól eláztatni... hú erről jut eszembe, most már lassan én is jól "eláznék" :))
Míg ez főtt (nem kell neki sok) megcsináltam a szószt:
1 fej hagyma
2-3 cm gyömbérdarab, nem szabad sajnálni
4-5 gerezd fokhagyma átnyomva
1 paradicsomkonzerv (végülis bármilyen natúr jó, nekem egész parik voltak benne)
himalája só
1 tk garam masala
1-2 tk korianderlevél (legjobb a friss)
kókusztej, vagy annak hiányában kókusztejpor

A hagymát megpirítottam, bele a gyömbér és fokhagyma éppen csak megfuttatni rajta. Imádooom ezt a fázist!! Felönteni a a paradicsommal, fűszerek bele, kicsit főzni, legvégén pedig a kókusztejpor. Összeforralni, összeturmixolni és kész, mehet bele a megfőtt bab.
Annyira finom lett, hogy Barnika is megette, méghozzá kétszer is! Pedig mostanában nagyon finnyás lett :)
Egyik nap barna rizzsel ettük, másik nap bulgurral (ezzel jobban ízlett), de lehet csinálni hozzá lepényt is.
(kép később)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése