2011. március 5., szombat

Lencsés-currys fánk málnaszósszal







Mióta kipróbáltam Bori babpogácsa receptjét, mindenből pogácsát akarok készíteni. Volt itthon egy kis maradék vöröslencsés curry és mivel kicsit sokat csináltam belőle és nem volt kedvem harmadszorra is nekifutamodni, csináltam belőle pogácsát de nekem az állaga inkább a fánkéra, de leginkább a nagymamám fluttájára emlékeztetett. Íme két recept:



Vöröslencsés curry, hozzávalók:

3oo gr vöröslencse
1 hagyma
2 ek curry por
1 tk kurkuma
1 tk római kömény
1 tk só
1 tk xylit
4 gerezd fokhagyma
1 ek reszelt gyömbér
1 tk koriander
1 deci paradicsompüré (én parilevet használtam,így kicsit híg lett, de jó)
1 ek növényi olaj

A lencsét mossuk meg jól hideg vízben majd főzzük meg puhára.
Amíg a lencse fő, pirítsuk meg a hagymát az olajban. Keverjük össze az összes fűszert, majd adjuk hozzá a megpuhult hagymához. Ha ez megvan, adjuk hozzá a paradicsompürét és lassú tűzön főzzük addig, míg a lencse meg nem fő. Ha a lencse puhára főtt, szűrjük le és adjuk hozzá a paradicsomos szószhoz. Én barnarizzsel tálaltam. VEGÁN

Recept #2

A hideg maradék szószhoz adtam 2 púpozott evőkanál barnarizs lisztet, csipetnyi sütőport és egy tojást. Napraforgó olajban sütöttem ropogósra őket. Bevallom, az olajhoz adtam egy kis kókuszolajat, de az szerintem elhagyható. Naggggyon tuti! Szerintem csinálok majd hozzá egy kis joghurtos-fokhagymás ubisalátát, de valamilyen édes szósszal is fenséges! Nyamm! NEM VEGÁN

Recept #3 VEGÁN

Mivel nagyon kívántam valami édes szószt a fánkhoz, kerestem a neten indiai szószokat, hátha át tudom variálni egyiket-másikat candidás recepté. Megcsináltam az egyiket, ha nem is tökéletesen indiai ízű, de azért jól illik a fánkhoz.

fél hagyma
4 gerezd fokhagyma
2.5 deci víz
1 tk vegeta
1 ek reszelt gyömbér
2 ek xylit
fél citrom leve
15 deka málna v. eper (nekem fele-fele arányban volt csak itthon össz. 15 deka
csipetnyi cayenne bors
só, bors
1 ek olívaolaj

Pirítsuk meg a hagymát az olajban majd adjuk hozzá a fokhagymát. Öntsük hozzá a vizet és adjuk hozzá a vegetát. Ha forrni kezd, rakjuk bele a gyömbért, citromlevet, cayenne borsot és a xylitet és lassú tűzön forraljuk kb 15-2o percig. A folyadék nagy része el fog forrni és ez lenne a cél. Ekkor adjuk hozzá a kiolvasztott (ha fagyasztottat használunk) gyümölcsöt és főzzük 2-3 percig. Én összeturmixoltam a szószt, de szerintem nem fontos. Hidegen tálaljuk a lencsefánkhoz, az ízek jól passzolnak együtt.

3 megjegyzés: