2011. február 23., szerda

Tortilla leves





Kaliforniában borzasztóan elterjedt a mexikói konyha, én is nagy rajongója vagyok.

Az egyik kedvencem a tortilla leves, de én természetesen tortilla nélkül csinálom a candida diéta miatt.

Rengeteg variációja lehet, én leìrom az alapot és mindenki fantáziájára bízom a többi hozzávalót.

1 egész hagyma
5 gerezd fokhagyma
4 cukkini
olívaolaj
1 púpozott teáskanál oregánó
1púpozott teáskanál római kömény (cumin)

bors
Cayenne bors
1 deci paradicsomlé
1 csokor friss koriander vagy 1 púpozott ek szárított, bár én mindig frissből csináltam
lime



Az apróra vágott hagymát, fokhagymát és a meghámozott, feldarabolt cukkinit megpirítom az olajban és amikor puhulni kezd, rárakom a sót, borsot, oregánót, Cayenne borsot és cumint. Egy perc párolás után felöntöm 2 liter vìzzel. Amikor forrni kezd, ráöntöm a paradicsomlevet
és főzöm még 10 percig, majd belerakom a friss koriandert és főzöm még 5 percig.
Miután megfőtt a leves, összeturmixolom.
Ez lenne az alap lé, lehet még belerakni tortilla chipset, reszelt trappista sajtot, főtt babot, főtt kukoricaszemet, de maradék csirkehúst is, mindenki döntse el a hozzávalókat szeme és szája ingere szerint.
Én semmit nem szoktam beletenni, csak tálalás előtt 1 darabokra vàgott avokádót és egy kis lime levet.
Javaslom dupla adag elkészítését, mert másnap is fergetegesen csúcs.

12 megjegyzés:

  1. nagyon-nagyon jól hangzik... de mi az a cumin? vagy ennyire hülye lennék korán reggel? :)

    VálaszTörlés
  2. Orsiiiiiiiiii! ez annyira jóóóó! zseniális kaja. nem bírtam ki, míg Ádám hazaér... bevacsoráztam. bevallom, hogy tortilla chipset ettem hozzá. (az aldis natúr gluténmentes!)

    VálaszTörlés
  3. ...ma estére is maradt egy-egy pici tányérral. tejföllel is isteni!

    VálaszTörlés
  4. jaj, de jó, hogy megcsináltad! ugye, milyen egyszerű? én is szoktam bele rakni néha egy kis görög jughurtot, tejfölt még nem ehetek :(
    szárított koriandert raktál bele? mert én még úgy nem csináltam, de nagyon kíváncsi lennék, úgy milyen. xo

    VálaszTörlés
  5. szárítottat, igen. hát nem volt olyan erőteljes koriander íze, de az összhatás limemal szuper volt.

    VálaszTörlés
  6. na csőőő, figyumá, ilyen receptek jöhetnek ezerrel! isteniiiiiiiiiiiii!!! megcsináltam ma ebédre, mi beleszórtuk a tortilla csipszet, és még vacsira is ettünk belőle. Nálam is a szárított koriander játszott most, de valahogy annak semmi íze...
    Kukoricalisztből készült tortillát amúgy nem lenne szabad enni candida diéta alatt? ne máááá...

    VálaszTörlés
  7. nekem aszonta a doki,hogy a kukorica ellenség :( Úgy örülök, hogy ízlett a leves. a friss koriander csodákat művel, ha nyáron lesz,mindenképp probaljatok ki úgy! xo

    VálaszTörlés
  8. én bevallom, hogy tortilla chipset ettünk. sokszor az volt a tízóraim a suliban. egy zacskó. de csemegekukoricát nem ettünk mi sem.

    VálaszTörlés
  9. LórántBóránt2011. március 8. 0:12

    tényleg szuper finom
    köszi a feladónak!
    Borinak köszönhetően élőben is ehettünk belőle szombaton ebédre
    megkérem Orsit,aki nem a Borsi, hogy csináljon...
    vagy lehet Én csinálok Neki?
    :)

    VálaszTörlés
  10. En is imadom ezt a levest! Mindig mashogyan sikerul,a hozzavalok aranyatol fuggoen es en keves,"igazi"paradicsommal keszitem a paradicsomle helyett,szoval nem annyira paradicsomos...Szuper recept!!!...Finom&laktato!!!! Koszi,Orsiborsi,szuper chef vagy!!!

    VálaszTörlés