2011. február 23., szerda

Mákos süti

A receptet itt találtam. Ennél olyan jók az arányok, hogy elsőre is sikerült a süti úgy, ahogy nekem is tetszik.
Hozzávalók:
  • 100 g vaj - nem volt ma tisztított vajam, ezért repceolajat használtam 4 ek-t, azzal is ok
  • 150 g nyírfacukor (xilit) - ez kb. 6 púpos ek
  • 6 tojás
  • 150 g mák - ez kb. 10 ek (púpozni a mákot nem tudtam, mert mindig legurultak)
  • 70 g mandula, vagy dió örölve
  • 1 kk szódabikarbóna
  • 1 kk fahéj
Vaj + cukor + tojás sárgája - habosra verni. Bele az őrölt mák és a többi hozzávaló. A tojás fehérjéket kemény habbá kell verni és óvatosan hozzákeverni a kész masszához. Sütőformába, sütőpapírra önteni, a meggyet pedig belenyomkodni. Előmelegített sütőben 150 fokon légkeveréssel kb. 45-60 percet sütni.

Először én is meggyel csináltam, fagyasztottal. Felengedés után tettem bele, de még így is kicsit "vizes" lett a torta alja, mert hát a meggyek leszállnak az aljára. De ez inkább csak javított rajta, mert amúgy talán kicsit száraz lenne a tészta. Ma ribizlit használtam hozzá (450 gr), azzal is finom lett, csak ebből több kellett volna :) Szóval mindenképpen kell bele valamilyen gyümölcs szerintem, vagy pedig alaptésztának is fel lehet használni gyümölcs nélkül további torták készítéséhez.
Először simán a kerek kapcsos tortaformában csináltam, ma tettem bele sütőpapírt is... asszem maradok a papír nélküli változatnál bármennyire is utálok mosogatni :)
Jaa... és persze ez is nagyon hamar kész van. Nekem mákdarálással együtt volt 30 perc. Csak onnét tudom, hogy percre pontosan ennyit alszik mostanában a Barni, úgyhogy nagyobb előkészületű dolgokra egyelőre még nincs időm :)

2 megjegyzés:

  1. :-) ezt a receptet én is szeretem, kolléganőim kedvence is. meggyel szoktam csinálni, és úgy engedem fel, hogy szűrőbe teszem és egy tálba hagyom belecsöpögni a levét. így nem lesz olyan vizes és itóka is lesz belőle.

    VálaszTörlés
  2. Barni is nagyon szereti, ebből mindig repetázik :)

    VálaszTörlés