2011. február 18., péntek

Májkrém házilag



Mióta Borival először csináltunk együtt májkrémet (nekem az volt az első alkalom, neki nem :) azóta nálunk ez hetente, kéthetente biztos befutó. Csak azt nem értem, hogy-hogy nem csináltam ilyet korábban is?!? A válasz nagyon egyszerű. Mert eszembe se jutott, hogy ilyet én otthon is csinálhatnék... és szerintem ez manapság nagyon sok mindenre és sok mindenkire igaz lehet. Fel sem merül a gondolat... egyszerűbb leemelni a pultról mondjuk a borjúmájast... pedig tudjuk mi minden van benne, ami nem kéne. Szóval higgyük el magunkról, hogy képesek vagyunk bármire :)

Íme itt a májkrém/májpástétom legegyszerűbb receptje:

0,5 kg máj (pulyka, csirke)
2 közepes hagyma
2 főtt tojás
1 piros húsú paprika

kevés olívaolaj

A májat kevés olajon (vagy kacsa-, libazsíron, nyam-nyam) és az egyik összevágott hagymával lassú tűzön serpenyőben megpirítjuk. Először egyik oldalát, ez lehet akár 10 perc is, aztán kb. ugyanennyi ideig a másik oldalán is. Ilyenkor még nem szabad sózni, mert megkeményedik a máj.
Ha kész, hagyjuk kihűlni. Utána jöhet a turmixolás: máj, tojások, másik hagyma (ez lehet akár lila, vagy más finom fajta), paprika, só, olaj.
Aki ehet tejterméket, az megfejelheti még egy kis tejföllel. Az eredmény isteni és mondanom sem kell, hogy ezerszer jobb, mint a bolti.
A tetejére lehet olvasztott kacsa- libazsírt tenni, hogy tovább elálljon, de nálunk erre nincs szükség, mert nagyon hamar elfogy :)


Ha valaki ezt szeretné még turbózni, vannak különböző variációk, pl:
- fűszerezni kakukkfűvel, zsályával,
- vörösborban áztatott aszalt szilvával,
- füstölt szalonnával,
- mustárral
- stb. és ennek csak a fantázia meg az ízlés szab határt.
(sz.: A.)

3 megjegyzés:

  1. Fincsi! Es a lenyeg keves hozzavaloval is! (Egy kis ötlet tölem: a tojast kihagytam,de hozzatettem a maj felenek megfelelö fött borgonyat es ezzal turmixoltam.A burgonya "semleges"ize belesimul a majba,es remekül szaporit.

    VálaszTörlés