2011. február 28., hétfő

Kókuszos muffin


Ezt a desszert receptet a tények-tévhitek honlapon találtam és icipicit átalakítottam.
20 dkg kókuszreszelék
30 dkg reszelt alma
ízlés szerint xylitol vagy stevia (én kb 5 gr-ot raktam bele)
1 evőkanál citromlé
2 tojássárgája és a fehérje felverve
1 kávéskanál kókuszolaj (szerintem ez kihagyható, bár én raktam bele)
1 dl folyadék (víz, szójatej, stb.,én mandulatejet használtam)
1 csomag sütőpor

Lereszeljük az almát, ráöntjük a citromlevet, hozzáadjuk a kókuszreszeléket és a sütőport. Melegítsük fel langyosra a folyadékot és ha van kókuszolaj otthon, rakjuk bele, hogy felolvadjon.(Ha nem rakunk bele kókuszolajat, akkor természetesen nem kell felmelegíteni a folyedékot:) Válasszuk szét a tojás sárgájájt és fehérjét. A sárgáját rakjuk bele a masszába, keverjük össze, majd verjük fel a fehérjét és forgassuk bele a kész "tésztába".
Melegítsük elő a sütőt 36o fokra, majd a recept azt mondja, hogy a muffinformákat béleljük ki papírkosárkákkal és a tésztát a kapszlik 3/4 részéig töltsük. Nekem nem volt itthon, így én szuflé edénybe raktam. Én úgy tapasztaltam, hogy nem nagyon kel meg a tészta a sütőportól, így én teletöltöttem az edénykéket. 35 perc alatt sül meg ez a finomság. Az eredeti recept azt állítja, hogy megbarnul a teteje, de én már többször megcsináltam és sose lett barna.
Alig várom, hogy kihűljön és kikanalazhassam az edényből. Nyammmm!!!

2 megjegyzés:

  1. ok. en ezt nem ertem. ugy erzem, hogy van egy kis fura utoize ennek a desszertnek. fincsi, de azert jobb lenne, ha nem lenne kicsit kesernyes az utolso falat. ugy hallottam, hogy a xylitolnak lehet furi utoize, de szinte alig raktam bele. szerintetek az valtoztat, hogy nem papirban, hanem szufle edenyben csinaltam? lehet, hogy nem szellozik annyira a teszta? nemtom...SOS!

    VálaszTörlés
  2. tippelek. a kókusz és a xilit egyben. karácsony előtt csináltunk ilyen kókuszos habcsók félét és az is ilyen ízű lett nekem. emlékszel andi?
    viszont az is lehet, hogy mivel a kókusz eleve édes és az alma is sütve (bármilyen savanyú is nyersen) még az egyébként csökkentett mennyiségnél is kevesebb kell a xilitből...
    a szufflé edényhez ennek semmi köze. amúgy gyönyörű, én is szertnék ilyet...

    VálaszTörlés