2011. február 27., vasárnap

Guacamole


Nagyon-nagy kedvencem a guacamole (ejtsd: gvakamoli), pillanatok alatt kész és hiperszuper!
Hozzávlók:
egy nagy puha avokádó (úgy lehet a legkönnyebben megállapítani, hogy érett-e, hogy a száránál megnyomod, és ha ott puha, akkor tökéletes)
6-8 újhagyma
3 gerezd fokhagyma
fél lime leve
só, bors
csipetnyi római kömény
(ha van otthon friss koriander, akkor az is mehet bele)

A hozzávalókat beleteszem a robotgépbe és péppé vágom. A jobb mexikói éttermekben az asztalnál készítik el a guacamole-t mozsárban, természetesen, előtte apróra vágják a hagymát és a fokhagymát, tehát ha kicsit darabos lesz az állaga, úgy is tökéletes, csak én pépesen szeretem.
A gucamole csak frissen jó, mert az avokádó hamar elkezd oxidálódni a levegőn és barna lesz. A lime valamennyire lelassítja ezt a folyamatot, tehát vendégvárónak tökéletes, de nekem másnapra azért mindig bebarnult, ha esetleg véletlenül maradt egy kicsi.
Én ma a rántottámra raktam rá és még megbolondítottam egy kis salsa-val. Azt sajnos a boltban vettem, mert még nem sikerült a salsa receptjét tökéletesítenem. De nem adom fel!
Ha látom a mexikói zászló zöld-fehér-piros szineit, akkor nekem mindig a guacamole-tejföl-salsa jut az eszembe róla. Nagyon sok ételükben található meg ez az édeshármas és egyszerűen fenséges!

6 megjegyzés:

  1. Eszembe jutott meg, hogy az amcsik raknak bele felapritott paradicsomot is. Ugy is jo, de a mexikoi cimbim azt mondja, hogy ok soha nem raknak bele, szoval en maradok autentikus :)

    VálaszTörlés
  2. nyámi. imádom, hasonlót én is szoktam, lime nélkül, tejföllel. de a lime mindenen lendít, úgyhogy a következő ilyen lesz.
    svédországban anno csak natúr joghurttal kevertük el, úgy epres íze lett:-)

    VálaszTörlés
  3. az avokàdò csodàkra kèpes! Hanga baràtnôm csokikrèmet szokott belôle csinàlni ès isteni! majd elkèrem tôle a receptet. sajnos nem jò candidàsoknak, mert van benne szàrított datolya asszem.

    VálaszTörlés
  4. istenien hangzik a csokikrém :) na de avokádóból? :)) igazi ínyencség, a recept azért jöhet...

    VálaszTörlés
  5. Hány főre elég?
    üdv

    VálaszTörlés
  6. Kedves Nevtelen, szerintem szamithatsz egy egesz avokadot szemelyenkent, mert olyan fincsi, hogy nem lehet abbahagyni... :)

    VálaszTörlés