2011. február 22., kedd

Glutén, az meg mi a ménkű???

...és még candida is? Na neeeeee! És mindez karácsony előtt. Amikor a férjem elé mentem a biorezonanciás vizsgálat után, akkor kábé ez volt a reakció. Rögvest bementünk egy nagyobb reformházba és gyorsan összevásároltunk pár lisztet és lisztkeveréket, gluténmentes édességes szakácskönyvet. Nem elég, hogy diétázni kellett, de még sokba is került, ráadásul karácsony előtt...  Megmondom őszintén, hogy az első pár nap szörnyű volt, fogalmunk sem volt, hogy mit együnk, ehetünk. Órákig bújtam a netet. Aztán felébredtem!

A gluténmentes diétában elfelejtheted a rozskenyeret, fehér kenyeret vagy a fehér lisztből készült süteményeket, ezek küllemét és állagát. A legjobb utánzat is gyatra lesz, ráadásul annyira kifehérített, agyonfinomított porokat kell használnod, hogy olyan, mintha pudingporból sütnél kenyeret. A szakácskönyvet is jól letettem, ki a fene akar például gluténmentes fatörzset sütni??? És gluténosat???

Szóval én úgy döntöttem, hogy nem fogok utánozni, hanem új utakat keresek. Utólag azt kell mondjam, hogy hálás vagyok ezért az eseményért, mert különben soha nem lett volna erőm belevágni egy életmódváltásba és persze soha nem ismertem volna meg ennyi csúcs kaját. Gondolok itt a különböző gabonafélékre, olajakra, nem végeztem volna vegetáriánus kutatómunkát, hogy minél változatosabban tudjam elkészíteni a zöldségeket.   Fogalmam sem volna, mennyi mindent lehet sütni, főzni liszt nélkül, vagy hogy az olaj nem hizlal. Többet lógnék most a büfében, menüznék valahol minden nap ki tudja, hogy mit. Nem bírnék másfél órát cardiozni. Az az egy nadrágméret, ami sehogy sem akart lemenni, még meglenne. Ésatöbbi.

Megjegyzem, hogy nekem nincs ételallergiám. Szolidálok a férjemmel:-) De ha neadjisten befalok valahol egy adag pogácsát, fehér kenyeret, pár óra múlva megfájdul a gyomrom. Nem is akarom tudni, hogy miért.
Nnna, különben ne képzeljétek, hogy szélsőségesen és elvetemülten egészségesen élünk. Például este fél kilenckor jól bezabáltunk a flódniból. De szeretjük tudni, hogy mit eszünk. Abban az értelemben is, hogy mi van illetve nincs az ételben, de úgy is, hogy milyen összetevő milyen (jó) hatással bír. 

1 megjegyzés: