2011. február 22., kedd

Csokis muffin

A receptet itt találtam, de változtattam az arányokon saját szájízem szerint, miután az eredeti nekem túl "étcsokis" lett:

8 tojás
4 ek vajzsír (itt bio növényi margarint használtam vajzsír híján, ez kb. 5-6 dkg volt)
4 ek kakaópor (mondanom sem kell, hogy natúr, tehát semmi cukros vagy ilyesmi)
8 ek xilit
pici só

Tojássárgáját habosra keverni a xilittel (kevés maradhat a tojásfehérjéhez) és a vajzsírral, aztán bele a kakaópor. Tojások fehérjét kevés xilittel és sóval felverni. Én mindig teszek bele sót, mert egyszer régről az rémlik, hogy így keményebb lesz. Beleforgatni szépen, óvatósan - nem mai modern nők szerint, akik nem érnek rá semmire, ugye Bori, mondanád nekem :) a kakaós masszába és kész. Nekem ebből 12 nagy muffin lesz. 180 fokon alul-felül sütés, kb. 30 perc. Muffinsütőben sütöttem, muffinpapírokkal kibélelve, amihez némileg odaragad azért a süti, de akinek sok ideje van, esetleg kipróbálhatja, hogy bevajzsírozza őket.

Mikor megsült, nekem állagra kicsit olyan, mint a laza piskótatészta, szóval ha valaki ezt nagy tortaformában süti, akkor lehet tovább variálni, szétvágni, megkenni, stb.
Én a mostani kísérletemnél tettem lekvárt a nyers tésztába, de az persze leszállt a muffinok aljára, minek következtében a muffinoknak tulajdonképpen nincs alja és a papír meg nagyrészt beszívta a lekvárt... és még a muffinsütőt is el kellett mosnom. Úgyhogy ezt a verziót nem javaslom (lehet csak én nem voltam ezzel tisztában), inkább a kész megsült tésztát kenegetni.
Ja és nem utolsó szempont, hogy az egész előkészület a tojásmosástól a sütőbe tevésig max. 20 perc, attól függően kin mennyi gyerek lóg vagy nem lóg közben :)

3 megjegyzés:

  1. Most nézem csak, lekvárost ettél???

    VálaszTörlés
  2. aha :) olyat amiben nem volt cukor... csipkebogyósat meg feketeribizliset... de nem valami finomak, többet nem veszek, főleg mert édesítőszeres... alig várom már, hogy csináljunk mi jó kis xilites lekvárokat házilag, nyami-nyami

    VálaszTörlés
  3. nagyon ravasz! én is várom. verát megkérem, hogy tanítson meg a hagyományos szilvalekvárra. aztán majd kísérletezünk.

    VálaszTörlés