2011. augusztus 7., vasárnap

Fokhagymás-petrezselymes tészta

Ezt a receptet az amerikai Glamour magazinban találtam. Csak azért figyeltem fel rá, mert aki írta, Alice Waters, főzött többek közt a híres Julia Child-nak is (javaslom megtekintésre a "Julie ans Julia" c. filmet az isteni Meryl Streep főszereplésével) és a "Chez Panisse" nevű étterme itt van tőlem egy kőhajításnyira Berkeley-ben.
Azért természetesen egy cseppecskét változtattam a recepten. Ez a tészta jól illik köretnek például tengeri herkentyűkhöz, de magában is fini.

Hozzávalók:
fél csomag spagetti tészta (én quinoa tésztát használtam)
4 gerezd fokhagyma
1 teáskanál majoranna
1o szál petrezselyem levele
olívaolaj
só, bors
parmezán sajt (elhagyható, ha vegán)

Rakjuk fel a tésztát főzni sós vízben. Közben a fokhagymát vágjuk hajszálvékony szeletekre és pirítsuk meg olívaolajban (vigyázzunk, hogy ne égjen oda), majd adjunk hozzá egy kis merőkanálnyi tésztavizet és rakjuk bele a fűszereket. Ha a tészta már majdnem megfőtt, szűrjük le, de hagyjunk meg néhány deci tésztalevet.
Adjuk hozzá a fokhagymás-fűszeres szószhoz a tésztát és főzzük készre. Ha szükséges, adjunk hozzá folyamatosan tésztaléből.
Szórhatunk a tetejére friss parmezán sajtot is, forrón tálaljuk!


2 megjegyzés:

  1. SZUPER!!!! Julia Child irono, ugye? Filmet feltetlen megnezem!! :)
    bo

    VálaszTörlés
  2. Julia Child szakacskonyveket irt. :) Nagyon tudott fozni!

    VálaszTörlés