2011. július 4., hétfő

Diótorta



Volt még a spájzban elfekvőben egy kis dió. Feltörtük, 300 gramm lett belőle. Ebből lett a diótorta:-)

6 tojásból, 6 csapott evőkanál xilitből, egy teáskanál szódabikarbónából és 150g darált dióból piskótát sütöttem egy kis tortaformában.
Aztán felforraltam 2,5 dl tejet, amibe puding helyett elkevertem 4 púpozott tk kukoricakeményítőt és 1 púpozott tk kakaóport. Pár percig főztem, míg besűrűsödött. Vízágyban lehűtöttem, közben 250 g mascarponét kikevertem xilittel, beletettem 150 g darált diót és kanalanként a már langyos főzött krémet.
A már kihűlt tortát három részre vágtam. A krém egyharmadát az alsó részre kentem, ráfektettem a második lapot, amit egy jó erős kávé és egy kis fehér rum keverékével megáztattam. Erre került rá a krém második harmada, majd a harmadik lap és a tetejére és oldalára kentem a harmadik harmad krémet.
A tetejére puha csokiréteg került. Ezt úgy csináltam, ahogy mama szokta. Kakaóport és xilitet egy kevés vízzel megnedvesítünk, pár percig főzzük, majd levesszük a tűzről és vajat keverünk bele. Na ez került a tetejére, persze kis hűlés után.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése