2011. június 21., kedd

Padlizsán töltve



Ezt az ételt is a hűtőszekrény találta ki:-) Lassan érdemes lesz megkeresztelni. Mindenesetre én vele így nagyon szeretek főzni.  Szóval volt benne:

Padlizsán (kettőt vettem ki)
Gomba (négy kivételével fél kiló)
Petrezselyem zöldje
4 Tojássárgája (a fehérjét málnahabhoz használtam fel, lásd eperhab)
Kevés sajt reszelve 
Libazsír (elfogyott az olaj:-()
1 ezüsthagyma (ez hányadik szín Andi?)
1/2 bögre jázminrizs 
2 gerezd fokhagyma
só, bors

A padlikat csónakosra szeltem, belét kivájtam és betettem a grillbe.
Közben a zsíron megpirítottam az ezüsthagymát, gombát, rizst és fűszereztem őket. Felöntöttem egy csésze vízzel (Orsi, nekem ez bevált) és megfőztem.
A grillezett padlizsánokat megtöltöttem a rizses cuccal és rákentem a tojássárgájás sajtot. (Azért csak tojássárgája, mert tegnap málnahab volt. Kicsit visszament a sütőbe, hogy szépen elolvadjon a sajt. A maradék gombás rizst mellé tettem.

A maradék gombából és padlizsánból holnap leves lesz. Majd jön, ha jó lett.

Deutsch

Gefüllte Augerginen
Meine beste Freundin in der Küche ist der Kühlschrank. Er bzw. sie bestimmt, was das Menü sein wird. Ich koche gern so:-) Heute hat sie folgende Zutaten hergegeben...
Aus 2 Auberginen habe ich kleine Boote gebastelt, indem ich das Innere ausgeschnitten habe. Ein bisschen Öl drauf und ab in den Grill. Inzwischen habe ich eine (weiße) Zwiebel in Gänzeschmalz gedünstet, habe ein Pfund in Würfeln geschnittene Pilze, eine halbe Tasse Jasminreis, Petersilie und zwei Knobizehen dazugegeben, dann mit Salz, Pfeffer abgeschmeckt und mit einer Tasse Wasser fertig gekocht. Hier muss ich hinzufügen, dass ich 4 Pilzköpfe und das Innere der Auberginen aufgehoben habe, damit ich morgen eine Suppe daraus kochen kann.
Die Reismischung habei ich in die Auberginen gefüllt und dann habe ich geriebenen Käse mit vier Eidottern vermischt und die Füllung damit beschmiert. Deshalb nur Eidotter, weil ich gestern Himbeerschaum gemacht habe...Und noch ein paar Minuten in den Backofen und fertig... 

1 megjegyzés: