2011. május 15., vasárnap

Epres rebarbarás lekvár és másik is...



Vettünk tegnap epret a piacon. Miután már nálunk is van egy-két fehér eperkezdemény, el tudom hinni, hogy korai fajtából már szedhető mennyiség is megérhet.
Az esők hatására megint termett egy üvegrevaló rebarbara, úgyhogy készült egy epres változat is. Ismét csak összevágtam a hozzávalókat, xilittel elkevertem és addig főztem, amíg besűrűsödött. Na ezt nem úgy kell érteni, mintha szilvalekvár lenne, de nem is folyik... Ja és kivételesen meg is mértem: a képen látható lekvár 600 g rebarbarából és kb. 12 szem eperből készült.
Több cikket is olvastam előző lekvárfőzésem óta, és azt szűrtem le, hogy a legjobb tartósítás a csírátlanítás, a vákuum és a száraz dunszt. Szóval az alaposat elmosogatott üveget és tetőt ecettel, majd pálinkával is kiöblítettem, ezután töltöttem bele a lekvárt. 5 perce fejre állítottam, majd száraz dunsztba tettem. Úgy egy nap alatt hűlt ki az egy üveg...

Kiegészítés 11.18.
Közben főztem lekvárt meggyből, fekete ribizliből, barackból, kajsziból, málnából... Ugyanezzel a módszerrel készültek és finomak, tartósak...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése