2011. április 15., péntek

Mosás környezetbarátilag

Be kell látnom, hogy bizonyos dolgokban a legegyszerűbb a legjobb. Így van ez nálam a mosásnál is és remélhetőleg sokmindenkinél így lesz ez a jövőben. Kipróbáltam már nagyon sok féle mosószert, öblítőt, folttisztítót, Sunridertől kezdve Amwayen át a Persil, Ariel és társain keresztül sok fajtát... lehet a korral jár, vagy azzal, hogy gyerekem van, de már egyáltalán nem mindegy, mit húzok le a lefolyón. Nem kevésbé fontos, hogy milyen vegyszerek - vagy éppen semmilyen vegyszer sem - érintkeznek egész nap a bőrünkkel a ruhán keresztül. Na és persze az anyagi vonzata sem éppen érdektelen.
Úgyhogy summa-summarum én a voksom a következő kombináció mellett tettem le:

mosószóda-mosódió-ecet- mosóparfüm ill. epeszappan foltokhoz

A mosószóda megy a mosószer adagolóba - általában 2 mérőkanállal rakok egy teli mosáshoz. Nálam a mérőeszköz egy Bodum-os kávéadagolókanál, miután nem kávézunk.
A dobba teszem a mosódiót (kis tatyó jár hozzá, abban 6-8 darabot, ez elég 2-3 mosásra, hőfoktól függően).
Öblítő helyére öntöm maxig az ecetet és ebbe csepegtetem a mosóparfümöt, kb. 25 cseppet. Múltkor rendeltem a neten a mosódióval együtt olyan verziót, amiben 8 különböző illat van, egyik jobb, mint a másik :)
Ég és föld a különbség, friss és isteni illata van a ruháknak, finomabb a tapintásuk. Komolyan mondom mindenkinek ajánlom.


Ja és persze baromi olcsó:
2 kg mosószóda 650 Ft - ez minimum 2 hónapra elegendő
1 kg mosódió kb. 5000 Ft - ez egy évre elegendő (de én múltkor pl. 1-et fizet 2-t kap akcióban vettem)
1 l ecet - kb. 150 Ft körül lehet (kb. 10 mosásra elég)
mosóparfüm 100 ml durván 2500 Ft - kb. 100 mosásra elég
Hát ennyi.

Jaaa, most jut eszembe... és nem dzsuvás a mosógépem!! Sem a mosószeradagoló, sem a lefolyószűrő, sem a gumikarika az ajtónál... ez meg nálam végképp nem egy utolsó szempont, mindig is utáltam korábban a mosógépet  dzsuvásítalanítani. Ettől függetlenül azért 2-3 havonta csinálok egy üres 95 fokos ecetes átmosást...

(Azért hozzáteszem, hogy a mosható pelenkákat mosódióval nem szabad mosni, úgyhogy itt kénytelen vagyok öko-mosószert venni.)

Ui: mióta vegán vagyok, nem használok semmi állati eredetüt, így epeszappant sem. Ehelyett foltisztító sót teszek a mosószóda mellé :-)

2 megjegyzés: