2011. április 6., szerda

Krumplival rakott padlizsán



Hozzávalók:

1 közepes padlizsán
40dkg krumpli
2 zöld chilipaprika
2,5 dl víz
korianderzöld
1tk római kömény
1/2 citrom leve és reszelt héja(ez utóbbi nekem nem illett a képbe, szóval ignoráltam)
8-10 currylevél (nálam sima curry)
1/2 tk kurkuma
2 tk koriandermag (vagy őrölt)
5dkg vaj/ghí (tejmentesen margarin, candida szerintem olívaolaj is megteszi)
1tk só (szerintem több)
bors
csipetnyi asafoetida (hát nem létkérdés, állítólag fokhagymás illata van, szóval emez nem árthat bele... )

A padlizsánokat két centis, a krumplikat 1 centis kockákra vágjuk. Egy serpenyőbe elkezdjük rétegezni a padlizsánt és a krumplit (alulra a padlizsánt) ameddig van a hozzávalókból. Minden réteget megszórunk a fűszerekkel és meglocsoljuk a citromlével.. A tetejére öntjük a vizet, majd rátesszük a vajat. Fedő alatt kb. fél órát pároljuk lassú tűzön. Ha a padlizsán is krémesen puha, levesszük a fedőt és nagy lángra tesszük. Addig sütjük, míg elpárolog a lé és a padlizsánon ropogós kéreg lesz. Csak ekkor keverjük meg az ételt.
Annak ajánlom, aki el tudja képzelni a krumplit citromosan, csípősen. Nekem nagyon bejön.

1 megjegyzés:

  1. megjegyzem, hogy mai ízlelés után legközelebb kicsit kevesebb citromot teszek bele. különben nagyon jók a fűszerek, sós, savanyú, csípős.

    VálaszTörlés