2011. április 5., kedd

Hajdina zsemlék



A recept nagyon gyors, egyszerű és variálható.

100g hajdinaliszt
1 tojás
70ml víz
1tk só
1tk sütőpor
1ek tejföl (candidások joghurt, tejmentesen szójagurt, de szerintem akár el is hagyható)
... én ma medvehagymával ízesítettem. (lassan brummogunk...)

Először is: háromszoros mennyiség alatt nem is érdemes hozzálátni. (Így lesz 9 a képen látható méretből) A hozzávalókat összekeverjük és egy sütőpapíros tepsire szaggatjuk. Ne legyenek illúzióink, a zsemlék nagyjából akkorák maradnak, amekkorára szaggatjuk őket.:-) és jó laposak is, amint látható... 180 fokon kb.30 percig sütjük.

Deutsch
Buchweizenbrötchen

Man nehme zu einer Portion: 100 g Buchweizenmehl, 1 Ei, 1TL Salz, 1TL Backpulver, 70ml Wasser, Salz und 1 EL Schmand. Also ich würde mal sagen, unter 3 Portionen lohnt es sich nicht, sich die Hände zu beschmutzen. So bekommt man die Menge auf dem Bild. Die Zutaten mischen und auf ein mit Backpapier belegtes Blech legen. Man soll sich kein Bild ausmalen von wegen groß werden und sooo. Die bleiben so groß (klein) wie der rohe Teig:-). Auf 180 Grad eine halbe Stunde lang backen. Die auf dem Foto habe ich mit Bärlauch verfeinert.

3 megjegyzés:

  1. Hát én ezt ma kipróbáltam, 5x-ös adagban, barnarizs liszttel, sárgarépával is ízesítve, mag nélküle is.
    No ez azért nem embernek való....hahaha, már bocsánat.
    Vannak más lehetőségek is, ha szabad kérdezni ?
    Előre is köszönet.
    István.

    VálaszTörlés
  2. Azt is hozzátenném még, hogy B vércsoport az oka, amiért nem hajdinát használtam. Sajnos majdnem minden receptben található olyan "összetevő", ami nem túl megfelelő, vagy egyáltalán nem ajánlott a B vércsoportúaknak.
    Rizsliszt, zabliszt, aztán lőttek.
    Mi a teendő ilyen esetben?
    Hol lehet kapni valamilyen kenyérfélét, amit nyugodt szívvel fogaszthat a B vércsoportú akárki.
    Vannak olyan finom és jó kenyerek, hagy az csoda.
    Nekem meg a nyálam csorog csak.
    Ez nem nagyon tetszik, de ez van és vagy veszed és eszed, vagy nem....

    István!
    István

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) ó jaj, sajnálom, hogy nem ízlik.
      őszintén szólva nem értek a vércsoport diétához. úgyhogy nem tudom, hogy mit ehetsz és mit nem. ha esetleg elmondanád, talán tudnék segíteni.

      Törlés