2011. február 13., vasárnap

Székelykáposztaféleség

Szerintem a világon a legjobb kaja a töltött káposzta. Picit körülményes. Hétköznapra inkább a székelykáposztát szeretem főzni. Nem autentikus módon, de finoman.
Hozzávalók: (most az egyszer pontosan tudom, mennyit tettem bele)

1kg savanyú káposzta,
350 g pulyka nyesedék,
egy fej hagyma,
két gerezd fokhagyma,
egy löket paradicsomlé,
egy házi pista,
pirospaprika,
só,
némi zsiradék

ha habarunk, akkor egy-két evőkanál tejföl (laktózmentes illetve szójagurt) és egy-két evőkanál gluténmentes liszt.


Jófajta savanyúkáposztásunk van, bors és babérlevél van a káposztában. Kicsit leöblítem a káposztát (ez ízlés dolga). A hagymát az olajon lepirítom, beleforgatom a kockákra vágott húst és fehérre pirítom. Ekkor rászórom a pirospaprikát. Kevergetem, hagyom picit, hogy a paprika színe ki tudjon oldódni. felöntöm vízzel. Eddig olyan mint egy pörkölt. Beledobom a házi pistát. A tejmentes változatban belenyomom a fokhagymát is. Megvárom, míg feloldódik, jól elkeverem. Aztán én rögtön bele is teszem a káposztát, mert a pulykának kevesebb kell, mintha disznóból készülne az étel. Felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje. Meglöttyintem a paradicsomlével. Ne legyen túl sok, de látsszon a löttyintés! Lefedem és magára hagyom. Ha megfőtt a hús, készen is van. Ha kell, lehet utána sózni. 
Aki tenne bele habarást, most tegye! A lisztet, fokhagymát és a tejfölt összekeverem és beleteszem a káposztába. Egyet-kettőt rottyan és készen van.

Deutsch
Sauerkrauteintopf

Zu 1kg Sauerkraut braucht man 350 g Putenfleisch, 1 Zwiebel, 2 Koblauchzehen, einen Schuss Tomatensaft, einen hausgemachten Pista, Paprikapulver, eventuell Salz und ein wenig Fett. 
1-2EL Schmand (laktosfrei oder Soyagurt), 1-2 EL glutenfreies Mehl für den Soßenbinder. 
Je nach Geschmack das Sauerkraut ein bischen ausspülen. Die Zwiebeln in Würfel schneiden und dünsten. Das gewürfelte Fleisch in den Topf geben, ein paar Minuten braten. Das Paprikapulver draufstreuen, aber nur kurz, damit es nicht anbrennt. Wasser und Sauerkraut dazugeben. Noch so viel Wasser hineingießen, dass es das Kraut bedeckt. Jetzt kann die Tomatensoße kommen. Zudecken und köcheln lassen. Wenn das Fleisch durch ist, aus dem Schmand, dem Mehl und den Knoblauchzehen den Soßenbinder mischen und in den Eintopf geben. 1-2 Minuten weiterkochen, fertig.

6 megjegyzés:

  1. 20 perccel ezelőtt nyaltam tisztára a tányéromat, isteni ez a recept!!!! én habarás nélkül csináltam és mennyei volt. majd a candida diéta után kipróbálom tejföllel, addig pedig hetente egyszer a habarás nélküli változat kerül a bendőmbe.

    VálaszTörlés
  2. I'm so happy you're satisfied.

    VálaszTörlés
  3. "it was legen- wait for it and i hope that you are not lactose intolerant, becasue the second half of that word is- da(i)ry!!!" lol
    Barney Stinson

    VálaszTörlés
  4. csináltam ma, tejmentesen kevés szójajoghurttal és hajdinaliszttel ill. csirkemellből... ahhoz képest, hogy először csináltam, nagyon finom lett, még a Füge is megette :)

    VálaszTörlés