2011. február 21., hétfő

Lúgosítás (A pH csoda)

"Mindennek az egyensúly a lényege. Az univerzum úgy működik, hogy ellentéteket tart egyensúlyban, és az Ön testét alkotó univerzum sem különbözik ettől. Amikor az egyensúly megbomlik, a betegség tünetei jelentkeznek: alacsony energiaszint, fáradtság, túlsúly, ködös gondolkodás, fájdalmak, komoly rendellenességek. (...)
A legtöbb modern életmódot élő ember a megbomlott egyensúlytól szenved. Elhízottak. Fáradtak. Idő előtt megöregszenek. Nagy az esélye annak, hogy a szerettei közül legalább egy valaki a három leggyakoribb gyilkos kór valamelyikében szenved: szívbeteg, rákos vagy cukorbeteg. (...) Mindegyik közvetlen összefüggésben van a táplálkozással. A megfelelő ételek fogyasztása és a legjobb tápanyagok kiegyensúlyozott bevitele segít abban, hogy mindez elkerülhető legyen. (...) Elfelejtettük, hogy az a természetes, ha egészségesen élünk és halunk meg. (...)
...az összes egyensúlyi állapot közül, amit az emberi szervezet igyekszik fenntartani, a legdöntőbb a savasság és a bázikusság (vagy lúgosság) közötti egyensúly.  A szervezet a végletekig képes elmenni abbéli igyekezetében, hogy fenntartsa a vér megfelelő, enyhén lúgos természetét. Viszont nagyon könnyen és gyakran előfordul, hogy a testszövetek elsavasodnak. Ez a megbomlott egyensúly egyfajta káoszhoz vezet, és megnyitja az utat a betegségekhez. Minden betegség, és a rossz közérzet mögött is a testnedvek és a szövetek elsavasodása áll. Ugyanis a test kizárólag akkor válik sebezhetővé a kórokozók által, amikor elsavasodott - az egészségesen lúgos kémhatású egyensúlyi állapotban a kórokozók nem tudnak megtelepedni. Továbbá a savak jelenléte mindig arra utal, hogy megbetegedtünk, betegek vagyunk. Röviden, a jó egészség feltétele, hogy a testünk sav-bázis egyensúlya megfelelő legyen. Ezt pedig csak a helyes táplálkozás révén lehet elérni."

Ennél jobban én sem tudtam volna megfogalmazni :) Röviden kiemelten a lényeget Robert O. Young-Shelley Redfrord Young: A pH csoda című könyvének első fejezetéből.
Rengeteg hasznos információt tartalmaz az elmélettől egészen a megvalósításig, receptekkel és elkészítési módjukkal. Mindenkinek ajánlom, mert nagyon sok háttér információra lehet szert tenni ill. megadja a kezdő lökést ahhoz, hogy az ember tényleg elkezdjen egészségesen étkezni, élni. A magyar ember számára (tisztelet a kivételnek) szerintem ez radikális változtatásokat kíván meg - hát még mondjuk egy amerikainak :). Vannak persze "elvetemültek" (a szó legpozitívabb értelmében), akik mindent be tudnak tartani a könyvben leírtakból, de szerintem már az siker lehet, ha legalább a fele módszert átveszed a mindennapjaidba és egy kicsit tudatosabban választod meg az ételeidet, elkészítési módjukat és a hozzávalók beszerzését.  Egy új szokást felvenni és beiktatni az életünkbe állítólag 3 hétig tart (nekem szerencsére ennél kevesebb időre van szükségem), de a megfelelő motivációval nagyon elszántak tudunk lenni :)

Szerintem a hangsúly a megelőzésen van. Nem szabad a betegségeknek még esélyt sem adni, ezért az életmódváltás vagy tudatosabb élet elengedhetetlen. Mindenhol ezt lehet olvasni, de ez így van. Én 2002 környékén meghíztam 20 kg-t. Mai napig nem vagyok vele 100%-osan tisztában, hogy mi történhetett, valószínű sok dolog összejátszása. A lényeg, hogy rengeteg módszerrel próbálkoztam annak érdekében, hogy a régi állapotot visszaállítsam (lelki oldalról megközelítve, különböző fogyókúrák, holisztikus szemlélettel). Sajnos maradandó eredményt nem sikerült elérnem, mert egy-egy fogyókúra, tisztító kúra után visszatértem az eredeti étrendemhez (ami, hozzáteszem, nem volt teljesen egészségtelen). Mindenhonnan az folyt, hogy életmódváltás... aztán bevonzottam ezt a könyvet... persze nem adaptáltam mindent, ill. nem vettem meg az általuk forgalmazott termékeket, de amit tudtam, azon változtattam. Aztán nemrég Bori által bevonzottam egy tuti terápiát is, mégpedig a biorezonanciát. Candida diétát kell csinálnom ill. kiderült, hogy tejfehérje érzékeny vagyok. Szóval jelenleg ezt csinálom és 2 hónap alatt -7 kg-nál tartok. Yeeaaahhhhh :)

Kicsit eltértem az eredeti témától :) A lényeg tehát, hogy a lúgosítás elengedhetetlen, ezért lesznek majd a könyvből elkészített receptek is közzétéve.
Addig is jó uborkarágcsálást!

2 megjegyzés:

  1. Hogy kajálós szimbólummal éljek: szeretem megrágni a könyveket, ízlelgetni, lenyelni. Van, amit megemésztek és felhasználok, de van olyan is, ami emésztetlenül távozik:-)
    Például nem tudom megemészteni, hogy a gyümölcs tabu legyen...
    Különben a lúgosítás elveit én is igyekszem betartani (mosószóda/epeszappan:-)), bár nem mindig tudom, hogy kinek a tollából. Ha három táblázatot találok, akkor háromféle megközelítést. De nem baj!
    A zöldségeket szeretetében szívesen osztozom a könyv szerzőjével, csak jajj, nem kelljen szárítva, feldolgozva, méregdrága kapszulában lenyelnem!!!
    És hogy ne feledkezzünk meg az egyensúlyról, tudatosodjon és diétázzon, tisztuljon a test, a szellem és a lélek is!!!

    VálaszTörlés