2011. február 26., szombat

Csokis piskóta (paleo)

A paleolit étkezésből sok mindent át lehet venni a candida diéta ill. tejmentesség során. Létezik több ilyen témájú blog, ezekben keresgéltem piskóta recept után, mert piskótatekercset akartam csinálni. Általában több receptet elolvasok és saját ízlésem szerint átalakítom. Íme egy egészséges, finom piskóta recept:

6 tojás
6 ek xilit
15 dkg őrölt mandula (kb. 8 púpos ek)
2-3 ek kakaópor (natúr, mindenmentes)
1 kk szódabikarbóna
1 csipet só

Tojás sárgáját 5 ek xilittel habosra verni. Bele a mandula, kakaópor, szódabikarbóna. Fehérjét 1 ek xilittel és sóval keményre verni, és fokozatosan belekeverni a masszába. Sütő alul-felül sütés 180 fokon kb.15 perc.


A tészta kiváló lett, igazi piskótás, talán kicsit vastag, szóval meg lehet próbálni csak 5 tojással, többit pedig hozzá arányosítani. Persze kakaópor nélkül is az igazi és ezt is ezerféleképpen lehet tovább variálni. Akár kerek tortaformában is ki lehet sütni és további sütiket kreálni.
A helyzet pedig az lett, hogy csokikrémet akartam hozzá csinálni (szójatej, xilit, kakaópor, tojássárgája), csak hát nem voltak jók az arányaim, mert elég híg maradt, úgyhogy tekercs nem lett belőle. Ehelyett feldaraboltam kockára a piskótát, ráöntöttem az öntetet. ehhez ettem még kis gyümölcsöt (málna, szeder, bogyók mélyhűtött változata). Nagyon fini lett!

3 megjegyzés:

  1. ùùùù, ez istenien hangzik!!! desszertre vàgyom, asszem èn is kiprobalom!

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Lisztmentes piskóta után kutatok. Azt szeretném kérdezni, hogy ha kakaópor nélkül készítem, akkor helyette is mandulát tegyek, igaz?
    Hasonlít az állaga a rendes piskótához?

    VálaszTörlés
  3. szia!
    diót, mogyorót, mandulát, mákot tehetsz bele. igen, eléggé hasonlít a piskótához, talán kicsit szaftosabb lesz, viszont nem jön fel annyira mint a sima. kipróbálhatod kukoricakeményítővel is, liszt helyett a normál piskótarecept alapján.

    VálaszTörlés