2011. július 11., hétfő

Kókuszos csokitorta


Hozzávalók a tésztához:
150 g csoki, ez lehet több is (nálam Schwarze Herrenschokolade a Müllertől)
7 tojás
7 ek xilit
7 ek kókuszliszt (vagy másik)
200 g vaj

a krémhez:
1 ek xilit
kókuszreszelék
50 g csoki
2ek kukoricakeményítő
egy kis doboz tejszín

a mázhoz:
3 ek kakaópor
2 ek xilit
pici víz
50 g vaj

A csokit és a vajat gőz fölött megolvasztjuk, összedolgozzuk, majd lehűtjük. A sütőt 175 fokra kapcsoljuk. A 7 tojássárgáját 7 ek xilittel habosra keverjük. Evőkanalanként hozzáadjuk a csokis masszát, majd a 7 ek lisztet. A tojásfehérjét külön verjük fel és lassan, óvatosan beleforgatjuk. Kis tortaformába töltjük. Kb 30 perc alatt megsül. Puha, szaftos, tartalmas tészta lesz. 
A krémhez a tejszínbe olvasztottam a maradék csokit és három órára a hűtőbe tettem annak reményében, hogy majd fel tudom verni. Hát nem tudtam. De sebaj, jöhet a B terv, felforraltam a tejszínt és két csapott evőkanál kukoricakeményítővel sűrű krémmé kevertem. Ebbe aztán annyi kókuszreszelék került, amennyit felvett.
Amikor minden kihűlt, a tortát elfeleztem, és a krémmel megtöltöttem.
A tetejére máz került: a kakaóport és a xilitet éppen csak annyi vízzel, hogy nedves legyen, felteszem pár percere főni. Vigyázat, hamar megy, oda ne kapjon. Aztán tűzről levéve belekeverem a vajat és ha langyosra hűlt, mehet is a tortára. Kókuszreszelékkel lehet még bekenni.

Variáció a krémhez: a tejszínt egy kókuszos fehér csokoládéval felmelegítjük. (csak hogy beleolvadjon) Aztán jól lehűtjük. Majd felverjük és ezzel kenjük meg a sütit kívül és belül. A torta tetejére egy kis kakaópor kerül.

2 megjegyzés: