2011. április 27., szerda

Rebarbara dzsem xilittel



Elég szép már a rebarbara a kertben. Még nincs lekvárszezon, de ki akartam próbálni xilittel, tartósító nélkül készíteni.

A rebarbarát

megszabadítottam vékony külső héjától és centis darabokra vágtam. Hozzáadtam 

xilitet, bevallom, nem mértem, kóstoltam. Elkezdtem együtt főzni, alig 15 perc múlva teljesen szétestek a darabok, egy sűrű szósz lett belőle.

A lekváros üveget gondos elmosogatás után egy kávéskanál 

házi pálinkával

kiöblítettem a biztonság kedvéért. A xilit is agyonvágja a gombákat, úgyhogy bizakodó vagyok. Miután megtöltöttem az üveget, még egy korty páleszt tettem a tetejére, lezártam és megfordítottam az üveget, majd 5 perc elteltével beköltözött a kamrába.
Ha meg akar buggyanni, akkor remélem, hogy még az eperszezon előtt megteszi, mert akkor újabb kutatómunkát végzek a neten a tökéletesítés érdekében...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése