2011. április 30., szombat

Diós habcsók



Az első sikeres habcsókom. Tudom, nem nagy tudomány, de én most találtam meg a tutit. Többször kipróbáltam és puha maradt a süti. A titok abban rejlik, hogy a cukorral elvegyített tojásfehérjét gőz fölött kezdjük el felverni. Mikor már jó habos, akkor gőz nélkül verjük tovább. Akkor jó, amikor a habverő húzza magával a habot. 

Megint nem tudok pontos mértékeket. A netről először az 1 tojásfehérje, 70 g cukor 50 g darált diót néztem le, de túl soknak találtam a cukrot. Egy fehérjéhez kb. két evőkanál xilitet tettem és ugyanennyi diót. Szerintem kevesebb xilittel is beérni, ízlés dolga. Képzeld el, hogy ha piskótát sütsz, akkor egy-egy evőkanál cukor és liszt megy a tésztába, az is édes. 
130 fokon, légkeverésen kb. egy órát szárítottam. Mikor kivettem, megint úrrá lett rajtam a kétségbeesés, mert puha volt és ráragadt az ujjamra. De láss csodát: mikor kihűlt, megkeményedett. Isteni.

1 megjegyzés: