2011. február 28., hétfő

Rozmaringos grillcsirke

Bori adta a tippet, hogy nézzek utána a Bocsi csirkének, nagyobb a valószínűsége, hogy nincs a húsában tejszármazék (mivel tejfehérje érzékeny vagyok). Újabban amúgy az Intersparban is szoktam vásárolni, mióta a párom ilyen jegyet kap, úgyhogy vettem egy egész csirkét.

Bepácoltam, megsütöttem a tuti edénykémben és olyan lett, mint a grillcsirke. Finom saláta is készült hozzá, íme:

Pác: szeretem elég erőteljesre csinálni, mert akkor veszi át a hús valamennyire az ízét
Himalaya só
piros paprika (házi őrölt)
lestyán (szárított)
korianderlevél (szárított)
2-3 gerezd fokhagyma
rozmaring (szárított)
olívaolaj
citromlé
Ezeket összeturmixoltam és bekentem vele a húst, alul felül. Aztán a tál aljára meg a csirke belsejébe tettem fincsi házi szalonnadarabkákat, nem sokat csak éppen hogy megadja a bukéját. Belülre tettem még fokhagymagerezdeket, még rozmaringleveleket és egy kisebb fej egész hagymát. Itt az eredmény:
Elég guszta szerintem :) Sütő alul-felül sütés, 200 fokon 1 és negyed óra. Kicsit talán még maradhatott volna, csak etetési idő volt :)
Sülve nem sok a különbség (csak annyi, hogy nem nyers... ajaj, kezdek fáradni :)

Citromos zöldsaláta volt a köret. Nekem. Barnikának répás-karalábés bulgur.

3 megjegyzés:

  1. királyul néz ki.amúgy milyen a tuti edénykéd?

    VálaszTörlés
  2. Tupperware :) de a magyar honlapon nem találtam meg... egy német barátnőmtől kaptam jó pár éve... nagyon szeretem.

    VálaszTörlés
  3. en is pont a tuti edenykerol akartam meginterjuvolni ms. andit :) Nekem valahogy nem sikerul egesz csirket sutnom, de lehet, az az oka, hogy a kerom gaztuzhelye szerintem annyi idos, mint en :)

    VálaszTörlés