2011. február 19., szombat

Csipkebogyó


(Borsó)
Ősszel szedtem, kicsit megdaráltam, megszárítottam és bedobozoltam. Sok C vitamint tartalmaz, de a teáját főzni nem szabad. Este beáztatok egy adagnyit, reggel csak felmelegítem. Isten őrizz, hogy bármit is tegyek bele. Isteni. És ahogy kolléganőmtől Eszméletlen Emíliától hallottam, a reggel leszűrt darabkákat 10 percig forralni kell, így jó kis olajok oldódnak ki a magjából. Ha lehűlt, össze lehet keverni a teával és kész kész a fullextrás itóka.

Deutsch
Hagebutte
Im Herbst habe ich sie gepflückt. Ich habe sie gemahlen, getrocknet und "eingedost". Sie enthält viel Vitamin C. deshalb darf man den Tee nicht aufkochen. Für eine Nacht ziehen lassen, dann sieben und aufwärmen. Neulich habe ich von meiner Kollegin, der Emilia gehört, dass man die abgesiebten Teile 10 Minuten kochen soll, dadurch löst sich das Öl aus dem Kern. Die beiden Getränke soll man mischen, so bekommt man einen Tee in "Vollausstattung"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése