2012. augusztus 9., csütörtök

Kókusztejszín és datolyakaramell


Még mindig nagy rajongója vagyok a vegán desszerteknek, nagyon finomak és egy cseppel talán egészségesebbek is, mint a vajas-tojásos tesójuk.
Mini tortácskákat csináltam egy cimborámnak Anyák Napjára a 3 éves kislánya segítségével, szóval pofon egyszerű a recept.
A torta tésztájának a Banános süti  receptjét használtam, a megadott receptből 18 tortácska lesz. Annyival egészítettem ki, hogy raktam bele egy csipetnyi szegfűszeget is. Egy muffin formába muffin papírokat helyeztem és 2/3-áig raktam bele a tésztát.

Kókusztejszín

1/2 literes magas zsírtartalmú konzerv tejszín
porcukor vagy darált xylit- ízlés szerint

Rakjuk be a tejszínt a hűtőbe 8-1o órára. Fontos, hogy a hűtő jó hideg legyen, mert csak úgy lesz a tejszín megfelelő állagú. Fél órával a tejszín elkészítése előtt rakjunk be egy üveg tálat és egy villát a mélyhűtőbe, hogy jó hideg legyen a tejszín felveréséhez.
Fordítsuk a konzervet a feje tetejére és szúrjunk bele 2 lyukat a konzervnyitó segítségével, majd a lyukon keresztül öntsük ki a kókuszlevet.
Nyissuk ki a konzervet és a tetején megmaradt kókusztejszínt kanalazzuk ki a fagyos tálba, rakjuk hozzá a cukrot és a villával keverjük össze.

Datolya karamell

6-8 szem datolya
csipetnyi fahéj
fél deci juharszirup
víz

Forraljuk a datolyákat 5-6 percig, majd hideg vízben hűtsük le és pucoljuk meg, majd távolítsk el a magokat.
Vegyük elő a kis konyhai robotgépünket, rakjuk bele a hozzávalókat és keverjük össze.  A vizet lassan és fokozatosan adjuk hozzá, a mennyisége attól függ, hogy milyen állagúra szeretnénk a karamellt.

Én úgy szoktam összeállítani a tortácskákat, hogy a kész kihűlt sütire rákenem a karamellt, majd rákanalazom a tejszínt. Isteni!

2 megjegyzés:

  1. jajj, de jó! végre!!!
    megtaláltam ám a hiperszuper új szakácskönyvemben is, amiből nemsokára együtt fogunk főzni:-)))

    VálaszTörlés
  2. szuperrrrrrr! ezt a sütit majd azért csináljuk meg együtt, ok? hozom a hozzávalòkat ;)

    VálaszTörlés